Noi probleme la Lotul 3 din Autostrada Orăştie-Sibiu

Recent, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a descoperit alunecări de teren pe dealul Bucium, de lângă Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie. Un segment din şoseaua de mare viteză care a prezentat numeroase probleme de la momentul în care a fost deschis circulaţiei rutiere. Totuşi, compania susţine că alunecările sunt doar de suprafaţă şi sunt cauzate de fenomenul de îngheţ-dezgheţ şi de umiditatea crescută.
„Pe dealul Bucium – zona cuprinsă între km 63+770 – km 64+850, stânga, pe taluzurile cuprinse între km 64+000 – km 64+380, calea 2, s-au constatat cedări ale stabilităţii terenului, care au condus la apariţia mai multor trepte de cedare. Totodată, a fost identificată crearea unui prag de rupere spre coama dealului, cu lungimea aproximativă de 200 de metri şi înălţimi diferite în lungul acestuia, a cărui aspect confirmă existenţa unui plan de alunecare, însă acesta s-a echilibrat momentan, cu mult în amonte faţă de autostradă. Menţionăm că aceste cedări ale terenului existau şi erau vizibile anterior rezilierii Contractului de lucrări, iar evoluţia din anul 2016 este ca urmare a nefinalizării lucrărilor şi nerealizării lucrărilor de conservare/protejare a versanţilor de către Salini Impregilo SpA”, se arată în comunicatul CNAIR.
Reprezentanţii CNAIR susţin că în prezent desfăşoară mai multe lucrări pentru remedierea problemelor apărute ca urmare a alunecărilor de teren şi că monitorizează în permanenţă sectorul de autostradă, având ca rol diminuarea apariţiei oricărui tip de risc. În ultimele luni, pe Lotul 3 al Autostrăzii Orăştie Sibiu au apărut denivelări ale asfaltului, drept urmare circulaţia rutieră între Sălişte şi Sebeş a fost restricţionată, acum restricţia fiind ridicată. Pe acelaşi lot al şoselei, între localităţile Sălişte – Cunţa, au existat probleme mari în trecut, atunci când, din cauza instabilităţii solului pe care a fost construită, autostrada s-a degradat, fiind nevoie de refacerea completă a acelei porţiuni. (N. Bumbac)

Comenteaza Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.