Categories: ActualitateFlash

Peste 50 de elevi hunedoreni au strâns o recoltă bogată. Au 4.000 de absențe nemotivate la cursuri

Peste 50 de copii și adolescenți din municipiul Deva, dintre care mai mult de jumătate sunt băieți, au intrat în atenția Direcției de Asistență Socială (DAS) Deva, în anul școlar 2022-2023, după ce au acumulat, în total, 4.000 de absențe nemotivate la cursuri.

Monitorizați
Cifrele sunt în creștere față de anul școlar trecut și indică o lipsă de control a părinților în ceea ce privește educația copiilor lor, arată cei de la DAS Deva. Elevii au vârste cuprinse între 6 -18 ani și sunt monitorizați de asistenții sociali pe perioade de 3 luni sau 6 luni, în funcție de numărul de riscuri identificate în cadrul anchetelor sociale.
Cea mai mare rată a absenței nejus­ti­ficate de la școală se înregistrează la cla­sele V-VIII, în timp ce aproape o treime dintre elevi provine din învățământul liceal și profesional, iar alți 20 la sută din învățământul primar.
Intervențiile DAS Deva în mo­ni­to­ri­zarea și evaluarea elevilor cu absențe ne­motivate sunt solicitate de con­du­ce­rea școlilor. Potrivit datelor centralizate de Compartimentul Intervenție în Situa­ții de Urgență și Prevenire Marginalizare Socială, unitățile de învățământ cu cel mai ridicat nivel al absenteismului sunt Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu”, Colegiul Național Peda­gogic „Regina Maria” și Liceul de Arte „Sigismund Toduță”. Într-un număr mai mic, cazurile de absenteism au fost ra­por­ta­te de Școala Gimnazială „Andrei Șaguna”, Liceul cu Program Sportiv „Cetate” și Liceul Tehnologic „Transilvania”.

Consiliate
Până în prezent, doar două școli din municipiu par să nu se confrunte cu acest fenomen – Liceul Teoretic „Teglas Gabor” și Colegiul Național „Decebal”.
“Analiza detaliată a datelor mai arată că principalii factori care-i determină pe elevi să lipsească de la școală sunt re­prezentați de influența anturajelor ne­po­trivite, lipsa modelelor în familie și per­cep­ția părinților despre rolul și im­por­tanța educației.
În perioada monitorizării, asistenții so­ciali urmăresc modificările care intervin în situația socială, familială și economică a elevilor, dar și frecvența participării lor la cursuri, rezultatele la învățătură și com­­portamentul școlar. De asemenea, fa­­miliile acestora sunt consiliate cu pri­vire la dreptul copilului la educație, și con­secințele nerespectării acestui drept – cu atât mai mult cu cât implicarea fa­miliei înseamnă 80 la sută din rezolvarea cazurilor, conform asistenților sociali.

Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

Atelierul lui Moș Crăciun

Ultima lună a anului ne aduce întotdeauna bucuria și emoția aș­teptării Crăciunului și a Anului…

22 de minute ago

Deputatul AUR Tiberiu Claudiu Bârstan: mai trece un an plin de minciuni, batjocură și umilințe pentru poporul român

Magdalena Șerban Anul 2025 e ca și trecut, iar România e și mai adâncită în…

23 de minute ago

Top 5 recomandări de agenții SEO și marketing digital: cum alegi partenerul potrivit pentru creștere

Piața de marketing digital din România evoluează într-un ritm accelerat, iar companiile – mici, medii…

26 de minute ago

Noutățile 2025–2026 la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj

Un val de rute noi, extindere operațională și consolidarea poziției regionale Aeroportul Internațional Avram Iancu…

2 ore ago