Categories: Comunitate

Modernizarea căii ferate între Gurasada şi Ilteu prinde viteză cu bani europeni

În noiembrie 2017, CFR S.A. şi Asocierea RailWorks au semnat contractul de lucrări în valoare de 1.498.976.758,87 lei pentru modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe subtronsonul (2c) Cap Y Ilteu – Gurasada, situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa. Lucrările vor începe în următoarea perioadă, iar primarul din Gurasada speră ca organizarea de şantier să se facă la el în comună.
„De curând, reprezentanţii asocierii de firme care a câştigat licitaţia au venit să ia pulsul zonei şi să caute teren disponibil pentru organizarea de şantier. Ar fi bine să se stabilească la noi, asta însemnând un venit în plus la bugetul local, dar şi noi locuri de muncă. Va fi amenajată o bază importantă, se vor achiziţiona şi depozita diverse materiale de construcţii şi se vor aduce utilaje şi maşini. Din spusele lor, am înţeles că în circa două luni va începe lucrul propriu-zis. Până atunci trebuie respectată o procedură standard, ce implică anumiţi paşi. S-au făcut şi exproprieri, însă foarte puţine, maximum de ordinul sutelor de metri pătraţi, deoarece culoarul feroviar exista deja, mai necesitând doar lărgire. Pentru noi, ca şi comunitate, magistrala de mare viteză va constitui o deschidere spre noi conexiuni şi de ce nu, posibile noi investiţii”, a spus Silviu Nan (foto), primarul din Gurasada. De precizat că prin această investiţie se urmăreşte modernizarea a 22,34 km de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h şi a celor de marfă cu viteza maximă de 120 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 15 poduri (dintre care două peste Râul Mureş), 17 podeţe, un pasaj superior, trei pasaje inferioare, două tuneluri, lucrări civile în patru staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani, la care se adaugă perioada de garanţie de doi ani.(M. Şerban)

Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Vorbesc cârcotașii pe la colțuri că un per­sonaj din zonă s-a îm­prietenit cu alt per­so­naj,…

o zi ago

Bulina albă

Silviu Nan, primarul comunei Gurasada Pentru că este deschis noilor investiții în comuna pe care…

o zi ago

Bulina neagră

D.F., din municipiul Deva Pentru că a fost trimis în judecată pentru infracțiunea de trafic…

o zi ago

Bătăuș „altoit” bine cu coada de la mop

O femeie din Vulcan, sătulă de certurile și bătăile consortului, a cerut autorităților protecție. La…

o zi ago

Interlopii care au furat două seifuri, condamnați definitiv

Curtea de Apel Craiova a respins a­pelul formulat de unul dintre cei trei inculpați din…

o zi ago