La şedinţa de ieri, 5 iunie, a Consiliului local Deva, cetăţeni din municipiu, mai mulţi ca niciodată până acum, au venit să-şi expună nemulţumirile faţă de administraţia urbei.
Un „cartof fierbinte” moştenit
Printre ei s-au numărat doi locuitori ai cartierului Gojdu, care au criticat o lucrare aflată în execuţie pe Aleea Păcii. Aceştia au arătat că pe strada respectivă se face un trotuar foarte îngust, delimitat de gardul viu şi o parcare din care s-ar fi tăiat. În consecinţă, nici trotuarul, nici parcarea nu vor putea fi folosite în condiţii normale. Mai mult de atât, carosabilul va fi foarte înghesuit.
Primarul Devei, Florin Oancea, aflat la şase luni de la preluarea mandatului, a catalogat situaţia din Gojdu ca un „cartof fierbinte”, rămas de pe urma fostei administraţii. Tot el a spus că, împreună cu specialiştii din primărie, caută o soluţie legală pentru a rezolva această problemă. În urma discuţiilor pe care le-a avut cu locatarii de pe Aleea Păcii, edilul-şef a declarat următoarele: „Mâine (n. r. 6 iunie) la 8.30, vom merge în cartier împreună cu proiectantul, dirigintele de şantier, constructorul, echipa tehnică din primărie şi vom vedea la faţa locului ce putem face, în condiţii legale. Trebuie să găsim o soluţie de consens, acceptată de toată lumea.”
Din datele oferite de reprezentanţii Primăriei Deva, proiectul pentru amenajarea trotuarului de pe Aleea Păcii a fost iniţiat în martie 2017, de către fostul primar Mircia Muntean şi aprobat de Consiliul local. Licitaţia pentru realizarea lucrării a fost câştigată de firma Traviadis SRL Simeria, administrată de Daniel Nicolae Imre, firmă care a subcontractat întocmirea documentaţiei tehnice unei alte societăţi. Primăria Deva a emis autorizaţia de construire nr. 263/13 noiembrie 2017, semnată de către fostul primar interimar Ovidiu Moş, fostul arhitect şef al municipiului Angela Kalauz şi secretarul Laura Sârbu, fiecare pentru domeniul său de competenţă. Valoarea totală a lucrărilor şi a costurilor de proiectare se ridică la 176.200 de lei, termenul de realizare a lucrărilor fiind de două luni.
Vorbesc gurile rele că un personaj din zona noastră l-a pus pe un amic să-i…
Ciprian Achim, primarul comunei Lelese Pentru că, deși modernizează satele din fonduri europene, luptă pentru…
S.A., din municipiul Deva Pentru că a fost trimis în judecată pentru infracțiunea de omor…
Magdalena Șerban Deputatul AUR Tiberiu Claudiu Bârstan atrage atenția asupra a două aspecte esențiale, chiar…
Magdalena Șerban Deși multe par doar promisiuni de campanie, nu toți edilii sunt la fel.…
Magdalena Șerban În timp ce prin orașe, mall-urile au luat locul șezătorilor, iar de Crăciun,…
View Comments
1~ Este cam dubios cum de s-a putut aproba proiectul acestei lucrari ! Dar practica de a subcontracta si subsubcontracta nu poate duce la nimic bun. Se cuvine modificata legislatia privind atribuirea lucrarilor in sensul ca cel care castiga o licitatie este obligat sa o execute
iar daca refuza sa o execute sa plateasca o amenda pentru implicare nejustificata in licitatiile de atribuire ! Actualmente se practica subinchirierea si se ajunge in situatia ca cel care castiga sa nu execute lucrarea ci sa o subcontracteze dar asta dupa ce retine (pe nimic) o parte din banii pentru lucrare iar cel care executa lucrarea sa execute (uneori sau adesea) lucrari de proasta calitate.
2~ Din fotografie (dar si din ce se vede la fata locului) se observa ca lungimea locului rezervat pentru masini este supradimensionata iar ceea ce ramane pentru trotuar este total insuficient ! Pe cand vom avea in cartier parcari pentru masini care sa permita (si) parcarea unui TIR ?? Se pare ca un posesor (sau mai multi) de masini mai mari si-au exercitat influenta asupra proiectantului.