Categories: Fara bascalie

Aventuri de supermarket

De la Adrian Păunescu şi complicate transformări suferite de liderii politici români, trec la un subiect aparent facil, dar care ne poate strica ziua prin efectele extrem de concrete pe care le are. Am mai scris despre el, dar apropierea sărbătorilor îl readuce în actualitate.
Sâmbătă seara, la unul dintre supermarketurile mai noi din Deva, deschis în locul unui fost Spar. Doresc să cumpăr un produs, ma uit la etichetă, preţul îmi convine. Îl pun în coş, mai iau una-alta şi mă îndrept spre casa de marcat. Acolo, casieriţa se tot uită, zice că nu are codul, eu vreau s-o ajut şi spun preţul de raft. Ea zice că oricum îi trebuie codul, îl primeşte şi îmi spune cam cu jumătate de gură că de fapt, preţul ăla nu-i bun. Întreb care este preţul corect, vorba unui concurs televizat. Mi se spune un preţ de două ori şi jumătate mai mare. Refuz produsul, pe motiv că preţul de raft era altul. Femeia nu pare dispusă să ofere nici o explicaţie valabilă, eu nu am chef de ceartă prin magazine şi plec.
Cum am dat de înţeles, nu este prima dată când mi s-a întâmplat asta, mie sau unor cunoscuţi. Înţeleg – numărul cumpărătorilor a scăzut dramatic. Se vede cu ochiul liber. Mulţimea de super şi hypermarketuri şi-i dispută cu îndârjire, mai ales că nu toate reuşesc să supravieţuiască. Unul dintre procedee pare să fie şi acest preţ afişat, mai mic faţă de cel real, ca să tenteze. Te uiţi, îţi convine, pui în coş, de obicei mergi la supermarket ca să cumperi mai multe, nu o pâine, pe care o iei de la magazinul de la parter. Nu poţi socoti cu precizie preţurile, aşa că marcarea unuia diferit faţă de cel de raft scapă de regulă neobservată.
Nu spun neapărat că e un procedeu aplicat pe scară largă. Accept că totul poate fi şi un joc al întâmplării, un şir de coincidenţe. Dacă e aşa, îmi asum vina de a fi semnalat defecţiuni presupuse ale reţelei de supermarketuri. Dacă însă e adevărat, atunci vă invit să fiţi, cum s-ar spune, vigilenţi. Viaţa este scumpă şi nu merită s-o facem şi mai scumpă prin şmecherii. Magazinul nu se îmbogăţeşte, dar în buzunarul cumpărătorului se simte.

AddThis Website Tools
MesagerulHunedorean

View Comments

  • Din pacate,pare ca este o practica destul de des intilnita si experienta ne spune ca trebuie sa fim foarte atenti la casele de marcat.
    Am intilnit destul de multe situatii, in care nu numai ca difera pretul cu cel de pe raft,dar nici macar produsul nu era cel din cos(carucior).
    Motivele ? Discutabile, asa ca vigilenta sporita, ramine deocamdata o buna metoda de protectie.

Share
Published by
MesagerulHunedorean

Recent Posts

Ce averi fac băncile de la noi pe seama românilorCe averi fac băncile de la noi pe seama românilor

Ce averi fac băncile de la noi pe seama românilor

Băncile din România au consemnat anul trecut un profit net de 14,2 miliarde de lei,…

16 ore ago
Bulina albăBulina albă

Bulina albă

Alina Bârlea, directorul Casei Județene de Pensii Hunedoara Pentru că sprijină întotdeauna orice pensionar care…

16 ore ago
Bulina neagrăBulina neagră

Bulina neagră

R.A., din municipiul Hunedoara Pentru că a fost trimis în judecată pentru încălcarea ordinului de…

16 ore ago

Patru unităţi de învăţământ vor fi reorganizate în județ

Patru unităţi de învăţământ din judeţul Hunedoara vor fi reorganizate în con­for­mi­tate cu prevederile legale,…

16 ore ago

Un condamnat pentru tentativă a cerut să fie eliberat din pușcărie

Pușcăriașul din municipiul Lupeni a vrut să-și omoare un amic, în urmă cu circa trei…

16 ore ago

O nouă escrocherie. Români care se dădeau oameni de afaceri din Dubai

Mai mulți români au fost arestați în Olanda. Oamenii legii îi acuză că pozau în…

16 ore ago