Categories: ActualitateFlash

Sistemul integrat de management al traficului rutier în municipiul Deva

Sistemul de management rutier este un concept modern de automatizare a intersecţiilor care permite asigurarea celor mai bune condiţii de fluidizare a traficului rutier şi totodată, creşterea condiţiilor de siguranţă atât pentru participanţii la trafic, cât şi pentru pietoni. Conceptul implementat în municipiul Deva este unul nou, modern şi care permite optimizarea timpilor de semaforizare în funcţie de numărul de vehicule care se îndreaptă simultan către o intersecţie, de viteza acestora şi de numărul de pietoni care intenţionează să traverseze. Acest sistem se bazează pe echipamente de automatizare dedicate şi care comandă semafoarele amplasate în fiecare intersecţie, sisteme complexe de senzori care determină numărul de vehicule pe fiecare stradă, butoane pentru pietoni prin care aceştia solicită culoarea verde pentru traversare, precum şi o infrastructură tehnică, formată dintr-o reţea de telecomunicaţii şi un centru de comandă integrat.
Centrul de comandă este amplasat la sediul Poliţiei Locale a municipiului Deva şi asigură o infrastructură informatică şi de comandă de ultimă generaţie, capabilă să monitorizeze şi să coordoneze, în timp real, starea traficului rutier la nivelul întregului municipiu. Centrul integrează şi sistemul de supraveghere video, astfel încât reprezentanţii Poliţiei Locale şi ai Poliţiei Rutiere să aibă imagini din trafic, în timp real, putând astfel să asigure cea mai eficientă coordonare a activităţilor din teren, în principal, în cazul situaţiilor atipice sau de urgenţă (manifestaţii publice, blocări ale traficului, accidente, nerespectarea regulilor de circulaţie etc.). Tot în centrul de comandă, se află şi infrastructura tehnică de coordonare a intersecţiilor, în fapt, o arhitectură modernă de servere şi echipamente de telecomunicaţii capabile să asigure întreaga putere de procesare necesară sistemului.
Intersecţiile rutiere sunt semaforizate conform celor mai noi standarde şi în conformitate cu legislaţia rutieră în vigoare. La fiecare intersecţie semaforizată, au fost prevăzuţi senzori de trafic, aceştia detectând automat vehiculele care se apropie şi pe cele care părăsesc intersecţia şi îşi adaptează, în funcţie de parametrii de trafic, fazele semafoarelor, astfel încât să asigure o fluenţă optimă a traficului rutier.
Trecerile pentru pietoni sunt dotate cu butoane instalate facil pe stâlpi, prin intermediul cărora pietonii pot solicita culoarea verde pentru traversare. Aceste butoane sunt uşor vizibile, având culoarea galbenă şi sunt sensibile la atingere, fără să fie necesară apăsarea efectivă. Imediat dupa atingerea butonului, acesta semnalizează preluarea comenzii prin aprinderea unei lumini roşii, astfel încât pietonul să aibă confirmarea primirii comenzii. După preluarea comenzii, sistemul coordonează semafoarele, astfel încât să se poată acorda culoarea verde pentru trecerea de pietoni respectivă în cel mai scurt timp posibil dar fără să afecteze fluxurile de maşini – tipic, timpul de aşteptare până la acordarea culorii verzi poate varia între 5 şi 30 secunde, în funcţie de numărul de maşini care tranzitează intersecţia respectivă.

MesagerulHunedorean

View Comments

  • fluidizarea lui peste,,s a dat peste cap tot traficul din Deva ,sa nu mai vorbim de DN,poate trebuiau semaforizate una doua intersectii dar nu din metru in metru. un exemplu pe DN trecere de pietoni semaforizata in dreptul strazii Rinddunici,unde trece un pieton la saptamina cu toate ca la 20 de m este alta trecere.
    Asa ca lasati o mai moale ca 80% este o prostie.

  • Este o mizerie, semafoare unde circula 1 masina la 10 minute.
    Am circulat in multe locuri si asa porcarie nu am mai vazut. Un fel de S.F. prost.

  • La intersectia Ion Creanga cu B-dul Decebal sunt TREI semafoare absolut inutile. Cat au costat?

  • Probabil acum o sa spuneti ca cetatenii sunt reticenti la ce este nou,ca soferii inca nu-si dau seama de viitoarele beneficii,etc...Sunteti depasiti complet,desteptilor!

  • Sistem prost pe bani multi ! Circulatia masinilor si a pietonilor data peste cap ! Singura intersectie din Deva care necesita un semafor, cea de la IPEG, este fara...

  • Ma mir ca nu au mai "pictat" cateva treceri de pietoni in plus fata de cele existente, ca sa aiba unde sa mai planteze niste semafoare.
    Abia astept sa inceapa scolile sa vedem ce cozi o sa fie pe Eminescu si sunt sigur ca la singura intersectie ce ridica probleme pe aceasta strada, cea de la Bachus, tot o sa fie nevoie dimineata de agenti care sa dirijeze circulatia.
    In rest, nimic de zis, totul este modern ... o MARE TAMPENIE MODERNA!

  • In sfirsit!!! Acum abia , am inteles!!!
    Deci acest sistem de dirijare al traficului rutier si pietonal al Devei, este unul exceptional si nemaipomenit,. Adica la nivelul secolului XXI ..!!!
    Dar domnilor, noi, devenii, abia daca am intrat in secolul XX...???
    Din aceasta cauza , probabil ca nu intelegem de ce stam "ca prostii" la semafoare si consumam benzina(motorina), asa , "de-a-mboulea", precum alesii nostri ..??!!
    :)

  • Efectul benefic al sistemului este impecabil dar lipsește cu desăvârșire. Eminescu s-a transformat dintr-o stradă lejeră într-o coloană continuă, la fel 22 Decembrie în fața spitalului. De curiozitate am făcut un test cu un prieten și semafoarele pot fi prinse pe verde doar pe la 20-25 km/h, altfel pleci de la verde și prinzi roșu la următorul. După haosul cu sensurile unice (exemplul cel mai bun e în față la Casina, unde parcarea e lăsată invers) și semafoarele au reușit să transforme orașul din unul lejer în unul aglomerat, înghesuit și greu de străbătut.

  • Constat aparitia unei noi subspecii de sofer cu apucaturi de sudist-mitic: tupeistul infiltrant, care in zonele cu 4 benzi, vine incet pe banda exterioara a bulevardului atunci cand semaforul este rosu iar cand se schimba culoarea semnalizeaza disperat pentru a intra intre masinile care au asteptat pe banda interioara. In general, are varsta cuprinsa intre 20-30 de ani si conduce masini cocalaresti (BMW, Alfa Romeo, etc.)

  • Doar atat ai constatat? Acest subiect poate fi dezvoltat la infinit. E doar o chestiune de fair-play intre soferi, in ceea ce ai scris. Sunt mult mai multe de spus fata de comportamentul general al soferilor de acest gen. Oricum "ei" sunt pe cale de disparitie, din diverse cauze, pe care nu am loc sa le insir aici!

Recent Posts

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Nu vor să renunțe sub nici o formă la me­tehne. Gurile rele spun că unii…

22 de ore ago

10.000 de pretexte pentru a denigra CJ Hunedoara

În urma apariției în spațiul public a unui articol semnat de Carmen Cosman Preda care…

22 de ore ago

Bulina albă

Mihai Panaitescu, managerul Teatrului de Artă Deva Pentru că la Gala Premiilor UNITEM 2024, ediţia…

22 de ore ago

Bulina neagră

Sorin A., autorul a peste 130 de infracțiuni de înșelăciune prin metoda ”Accidentul” Pentru că…

22 de ore ago

Chinuită chiar de nepoata pe care a crescut-o ca pe propria fiică

O bunicuță în vârstă de 80 de ani, din Hunedoara, s-a plâns Judecătoriei Hunedoara că…

22 de ore ago

Vitezoman lăsat pieton. A cerut să-i fie înapoiat permisul și a dat vina pe stâlpii de electricitate

Un șofer prins de polițiștii hune­do­reni circulând cu 107 km la oră prin localitate a…

22 de ore ago