Politica si administratie

S-a prins că avea o carte de identitate falsă

O angajată de la Serviciul Pașa­poa­r­te a împiedicat obținerea unui pașa­port în baza unei cărți de identitate false, lucru care i-a adus o diplomă de merit și un buchet de flori.

Infracţiunile trebuie combătute
Prefectul județului Hunedoara, Călin Petru Marian, împreună cu subprefectul ju­dețului Hunedoara, Szell Lorincz , au acordat o diplomă de merit și i-au în­mânat un buchet de flori subins­pec­torului de poliție Eugenia Cristina Vasiu, în semn de prețuire și recu­noaș­tere pentru modul exemplar în care și-a onorat îndatoririle profesionale, iden­tificând o carte de identitate falsă și împiedicând obținere unui pașaport.
Angajata a fost felicitată pentru vigi­lența și contribuția sa la asigurarea respectării legii, deservind binelui public și a transmis tuturor celor prezenți că fe­nomenul infracțional trebuie com­bă­tut prin toate mijloacele legale. Cu această ocazie, a fost marcată și Ziua Pașaportului Românesc, în contextul a 111 ani de istorie a documentului de călă­torie românesc și 15 ani de bio­me­trie de la lansarea primului paşaport elec­tronic românesc, fiind poziționat în prezent pe locul 17 (din 199 de pa­șa­poarte eva­luate) pe scara mobilității glo­bale, informează Prefectura Hunedoara.

Datele sunt în siguranță
Pe de altă parte, ministrul Lucian Bode a anunțat că de astăzi, pro­gra­marea pentru obținerea unui pașaport este mai simplă.
„Începând de luni, 20 martie a.c., ce­tățenii vor avea la dispoziție un nou ser­viciu de programare online pentru de­punerea cererilor de pașapoarte, care va fi integrat în HUB-ul de servicii al MAI. Așa cum știți deja, HUB-ul de servicii al MAI va consti­tui nucleul de digitalizare a ser­vi­ciilor publice oferite de structurile mi­nis­terului, oferind servicii electronice ușor de folosit, rapide și de înaltă cali­tate”, a anunțat Lucian Bode, în comu­ni­catul oficial. Românii aveau și până acum posibilitatea de a se programa online, însă noutatea vine din faptul că acest serviciu îmbunătățit le va permite efectuarea unei programări începând cu ziua curentă, pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice. Potrivit autori­tă­ților, interfața grafică a platformei este intuitivă și va permite introducerea în siguranță a datelor de identificare. De ase­menea, spre deosebire de vechiul sis­tem, Ministerul Afacerilor Interne a anun­țat că vor exista și funcții su­pli­men­tare, cum ar fi notificarea prin e-mail.
MAI transmite că numărul pașa­poar­telor electronice emise în anul 2022 a cres­cut cu 56 la sută față de anul 2021, respectiv cu 50 la sută față de anul 2019. Astfel, în medie, se depun zilnic 6.700 de cereri pentru eliberarea pașa­portului. Timpul mediu de eliberare a pa­­șa­poar­te­lor este, de la începutul aces­­tui an, cu­prins între trei și cinci zile. (A. Năstase)

 

AddThis Website Tools
Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

S-au pornit trepă­dușii lui Ilie-Sărăcie să adune bani la buget, iar în regiunea cu lămpașe…

18 ore ago

Bulina albă

Gabriel Toma, reputat tehnician care a activat la cele mai mari cluburi din prima ligă…

18 ore ago

Bulina neagră

Valentin B., din Petroșani Pentru că a fost trimis în judecată pentru ultraj, acesta amenințând…

18 ore ago

Bolojan interzice primăriilor să mai elibereze certificate

Atenție, români! Bolojan scoate în afara legii nașterile și decesele. Cel puțin până în 2027,…

18 ore ago

Scandal conjugal pornit de la pisici

S-a ajuns chiar la solicitarea de emitere a unui ordin de protecție, totul pornind de…

18 ore ago

Recidivist din Gorj, monitorizat cu brățară electronică, descoperit în zona alpină a localității Uricani

Individul era cercetat într-un dosar penal și se afla sub control judiciar. Pen­tru a respecta…

18 ore ago