Ce reguli trebuie sã respecte operatorul de apã în relaþia cu consumatorii din condominiu

Regulile pe care operatorul de apă şi canalizare trebuie să le respecte în relaţia cu consumatorii sunt prevăzute în Legea 241/2006, modificată, în cazul beneficiarilor din condominii de aceste servicii, existând o serie de particularităţi.

Potrivit SC Apa Prod SA Deva, printre principalele obligaţii ale operatorului în raport cu utilizatorii din condominiu în cazul încheierii de contracte individuale de furnizare/prestare de servicii este să asigure la branşamentul condominiului parametrii de calitate a apei potabile. Totodată, trebuie să repartizeze pe fiecare imobil consumul de apă înregistrat de contorul montat la branşamentul condominiului. Mai exact, diferenţa dintre consumul înregistrat de contorul de branşament şi suma consumurilor individuale se repartizează egal pe unitatea imobiliară şi se facturează individual. Operatorul de apă şi canal trebuie să emită lunar factură fiecărui utilizator. Factura va cuprinde şi o rubrică cu termenele de scadenţă ale tuturor contoarelor pentru care utilizatorul trebuie să asigure, pe cheltuiala sa, verificarea periodică metrologică. În cazul în care utilizatorii nu asigură montarea contoarelor de apă în toate locurile de consum aferente proprietăţii individuale sau nu verifică metrologic contoarele la termenul de scadenţă, ori nu le înlocuiesc dacă sunt defecte, vor fi facturaţi în sistem pauşal, adică prin fixarea cu aproximaţie a unei sume globale. O altă regulă importantă este că operatorul de apă nu are voie să sisteze furnizarea apei la nivel de condominiu în caz de neplată a facturilor individuale. (N. Bumbac)

Mesagerul Hunedorean