Acelaşi campion la Extrem, podium românesc la Hobby

Ciprian Marinuţ

Echipajul maghiar „dirijat” de Csaba Boros şi-a apărat titlul cucerit în 2009, la clasa Extrem şi la ediţia din acest an a Raliului Transilvania Adventure Trophy. La categoria Hobby, devenii care au fost campioni anul trecut au ocupat locul trei, dar şi pe primele două poziţii s-au clasat tot români.

Adevărat „Schumi” al off-road-ului

Pilotul maghiar Csaba Boros şi-a respectat statutul de favorit şi a devenit din nou campion la Transilvania Adventure Trophy, clasa Extrem. Cu adevărat „extrem” de… calculat şi curajos, maestru al „alpinismului pe patru roţi”, Boros a învins atât dificilele obstacole de pe traseu, cât şi adversarii. Echipajul maghiar, format din Csaba Boros, Melinda Boros, Magyar Szilárd şi Kovács Krisztián a fost urmat în clasament de echipa belgiană compusă din Dominique Schoonenburg, Bertrand Lebrun, Antoine Reul şi Benoit Reul.

La clasa Hobby a celei mai titrate competiţii de off-road din Europa, primul loc a fost ocupat de Maurillio Zani (Italia), Ioana Nistor (România) şi Sorin Pârvulescu (România). Ediţia din acest an, a noua, a Raliului Transilvania Adventure Trophy, s-a întins pe durata a şase zile şi pe un traseu de peste 1.000 de kilometri, prin munţii şi pădurile din judeţul Hunedoara. Majoritatea competitorilor au venit la cursele de off-road de aici, pentru că în ţările lor, astfel de competiţii sunt interzise, din cauză că poluează mediul. Dintre cele 57 de echipaje plecate în cursă (31 la clasa Hobby şi 26 la clasa Extrem) au ajuns la linia de sosire doar 37 (19 la Hobby şi 18 la Extrem), semn că traseul le-a făcut zile negre „monştrilor 4×4”. Totuşi, chiar şi echipajele care au abandonat, la un moment dat, au continuat cursa în afara concursului oficial, pentru a-şi satisface setea de adrenalină.

Au forţat şi-au prins doar bronzul

Echipajul hunedorean format din viceprimarul Devei, Cosmin Costa, Mihai Ionescu, Ciprian Hidişan şi Paul Cazan, câştigători ai ediţiei 2009 la clasa hobby, a sosit abia pe locul trei, din cauza unor greşeli tactice. „Înainte de ultima etapă, eram pe locul doi, la câteva secunde de primii clasaţi şi la un minut de cei de pe locul trei. Am forţat, pentru a fi pe primul loc, iar riscurile asumate s-au întors împotriva noastră. Ciprian Hidişan s-a răsturnat cu maşina şi a pierdut timp preţios, iar la cealaltă maşină s-a defectat motorul de patru ori, aşa că am încheiat cursa abia pe locul trei”, a spus viceprimarul Cosmin Costa, la festivitatea de premiere, unde atmosfera a fost întreţinută de trupa Tiptil. Pe locul secund la clasa Hobby, au fost românii Andrei Muşeteanu, Alexandru Bojică, Adrian Floricescu şi Valentin Alexandroae. În premieră la Raliul TAT, la start s-au aflat şi două echipaje de la Dacia Duster, care s-au descurcat foarte bine.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.