ActualitateFlash

Un bloc din Deva a rămas fără apă

Livia Botici

Mare surpriză, marţi dimineaţa, pentru locatarii blocului P, de pe Bulevardul 22 Decembrie, din Deva. Atunci când s-au trezit, oamenii au observat că nu le mai curge apă la robinet. Şi mai mare surpriză au avut atunci când au aflat că motivul sistării îl reprezintă faptul că fostul administrator al imobilului nu a plătit facturile aferente consumului de apă către ApaProd.

Se judecă de un an

Datoriile pe care asociaţia de locatari le are către compania de distribuţie a apei se ridică la suma de aproape 6.000 de lei, reprezentând restanţele pe patru luni de zile, dar şi penalităţile. „În lunile noiembrie şi decembrie ale anului 2008, şi în lunile ianuarie şi februarie ale lui 2009, Raluca Brânduşesc, fostul administrator al blocului, a încasat banii pentru întreţinere, dar o parte din sumă probabil că şi-a băgat-o în buzunar, întrucât apa, canalizarea şi gunoiul nu au fost plătite. Este clar că şi-a băgat mâna în banii de întreţinere. Noi nu am ştiut nimic despre şmecheriile pe care aceasta le făcea, întrucât fiecăruia ne înmâna chitanţe, dar mai departe, ea nu achita facturile către furnizori. Pe tabelele din scările blocului, nu apărea nimeni cu restanţe, toţi eram la zi, dar de fapt asociaţia noastră avea datorii de mii de lei. Am aflat despre delapidare doar în luna martie 2009, atunci când a plecat din funcţia de administrator, şi au început să ne vină somaţii de la furnizori. În total, avem datorii de aproape 10.000 de lei. Am dat-o în judecată, şi sperăm să putem să ne recuperăm banii cumva”, ne-a declarat Oliviu Seleşan, un locatar al blocului P.

La mai bine de un an de zile, de la descoperirea faptului că o parte din facturile către furnizorii de utilităţi nu au fost plătite, locatarii blocului s-au trezit fără apă la robinet. „Marţi dimineaţă, am vrut să mă spăl şi apa nu curgea. Am crezut că se efectuează din nou lucrări, dar când am văzut că toată ziua nu vine apa, mi-am dat seama de la ce ni se trage. Am sunat la ApaProd şi bănuielile mi s-au confirmat. Ne-au debranşat din cauza restanţelor”, a declarat Ştefan Brelian, noul administrator al blocului P.

Mai plătesc o dată

Supăraţi de cele ce li se petrec, în cursul zilei de ieri, locatarii s-au dus la sediul ApaProd, pentru a discuta personal cu directorul instituţiei, cu speranţa că el va înţelege situaţia şi va da drumul la apă. După mai multe discuţii, şi după ce au prezentat faptul că ei nu au nici o vină pentru neregulile create, Victor Arion, directorul general al ApaProd, a găsit o rezolvare pentru problema oamenilor.

„Compania noastră nu are nici un fel de vină pentru ceea ce s-a întâmplat la asociaţia respectivă. Noi nu am primit bani pentru nişte servicii pe care le-am furnizat şi nu vrem să lucrăm în pierdere, pentru că peste puţin timp, datoriile acestea se vor prescrie. Singura soluţie pentru ca blocul să fie rebranşat la reţeaua de distribuţie a apei este încheierea unui acord de plată eşalonată, pe mai multe luni, iar locatarii să-şi asume plata restanţelor, ei urmând să-şi recupereze banii, în urma procesului cu fostul administrator”, a declarat Victor Arion, directorul general al ApaProd Deva.

Neavând altă cale de ieşire din impas, locatarii au fost de acord cu plata restanţelor, astfel că se văd nevoiţi, în acest moment, să plătească încă o dată facturile neachitate de Raluca Brânduşesc, fostul administrator.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura