Categories: ComunitateFlash

Subvenţii pentru serviciul de transport, nu pentru Eco Sid

Magdalena Şerban

Deoarece se pare că nu toată lumea a înţeles cum stă treaba cu actualul transport în comun din municipiul Hunedoara, directorul societăţii Eco Sid, firma care efectuează serviciul respectiv, vine cu câteva lămuriri.

Şi în alte municipii e la fel
Printr-o hotărâre de Consiliu Local, s-a stabilit subvenţionarea transportului public în municipiul Hunedoara. Trebuie înţeles că este subvenţionat transportul, nu firma Eco Sid. În majoritatea localităţilor în care se realizează un astfel de serviciu de transport local, el este subvenţionat. Nu e vorba doar de Hunedoara. Spre exemplu, în municipiul Lugoj, este subvenţionat sută la sută. Asta, pentru că este un serviciu de utilitate publică, la fel ca şi curăţenia şi iluminatul. Prin urmare, este pus în slujba cetăţeanului, de către administraţia oraşului”, subliniază Nicolae Balosin (medalion), directorul general al Eco Sid SRL.

Curse nerentabile
Cât priveşte profitul care ar trebui să rezulte din activitatea de transport, mai e mult de aşteptat până să dea roade, în cazul Eco Sid. „Noi operăm circa 90 de curse pe zi, pe şase trasee în municipiul Hunedoara. Dacă am avea la bază criterii comerciale, probabil că din cele 90, am mai onora doar 30 de curse, adică, acelea care ar fi rentabile. La fel, în cazul angajaţilor: momentan, avem 40, dar am putea rămâne doar cu 20. Atunci, nu ar mai fi nici o problemă şi nu ar mai fi necesară subvenţionarea activităţii noastre, însă primăria vrea să ajute populaţia, oferindu-i transport în comun accesibil şi să cuprindă o arie cât mai mare de acoperire. Există şi curse nerentabile: traseul 4, de exemplu. Majoritatea care apelează la transport în comun, pe acest traseu din zona Chizid, sunt oameni în vârstă. Nu sunt nici foarte mulţi. Dar ce ar însemna asta? Să anulăm toate traseele din oraş şi să le lăsăm doar când sunt clienţi? De aceea, trebuie spus că nesubvenţionarea transportului local în Hunedoara ar duce la o scădere drastică a numărului de curse şi a traseelor actuale, oamenii fiind nevoiţi să circule fie pe jos, fie cu taxi”,  atenţionează directorul general.

Fără datorii la stat!
Pe de altă parte, firma nu e nici datoare-vândută, astfel încât să se afle în incapacitatea de a-şi onora contractul cu Primăria Hunedoara. „Lunar, plătim circa 40.000 de lei la bugetul de stat. Nu avem datorii şi facem toate cursele pe care ni le-am asumat în contract. Înaintea noastră a fost un alt transportator, care nu a respectat orarul, a făcut ce a vrut, nu şi-a plătit datoriile, în final, firma sa ajungând în faliment. Noi funcţionăm foarte bine”, încheie Nicolae Balosin. Acesta a precizat că mai există şi alte proiecte care vor fi demarate de societatea Eco Sid, tot în folosul comunităţii, însă, deocamdată, ele se află în analiză.

Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

Biblioteca Județeană recomandă cartea acestei săptămâni

Magdalena Șerban   Propunerea adresată de reprezentanţii Bibliotecii Judeţene “Ovid Densusianu” Hunedoara Deva pentru lecturare…

4 ore ago

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

A scăpat de la ăia să­raci cu duhul și s-a gândit că i-ar sta bine…

13 ore ago

Bulina albă

Adrian Ahrițculesei, alpinist din Petroșani Pentru că a reușit să atingă cel mai înalt vârf…

14 ore ago

Bulina neagră

Adrian B., din localitatea Uricani Pentru că a fost trimis în judecată pentru violarea unui…

14 ore ago

S-a sinucis după o doză din drogul „Zombie”

Un tânăr din municipiul Lupeni s-a înecat în Râul Jiul de Vest, după ce ar…

14 ore ago