Actualitate

Şoseaua Hunedoara-Sântuhalm, modernizată la standardul TransRegio pentru conexiune directă cu A1

Şoseaua care face legătura între mu­ni­cipiul Hunedoara şi localitatea Sântuhalm, de lângă municipiul Deva, una dintre cele mai aglomerate din judeţ, va fi modernizată şi adusă la standardul TransRegio, urmând să asigure conexiunea directă a celor două oraşe la autostrada A1 Deva-Nădlac printr-un viitor nod rutier.

Noi investiții
Contractul privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru acest proiect de investiţii a fost semnat miercuri de preşedintele Con­siliului Judeţean (CJ) Hunedoara, Laurenţiu Nistor, acesta apreciind că investiţia va contribui „semnificativ” la dezvoltarea eco­no­mică a judeţului.
„Realizarea acestui nod de conectivitate directă cu autostrada A1 va reduce consi­de­rabil timpii de călătorie şi va îmbunătăţi si­gu­ranţa rutieră dar, în acelaşi timp, va contribui semnificativ la dezvoltarea economică a judeţului Hunedoara. Prin facilitarea acce­sului rapid la principalele coridoare de trans­port european, se creează condiţiile pentru a atrage noi investiţii, dar şi pentru a stimula crearea de locuri de muncă. Municipiile Deva şi Hunedoara vor fi, astfel, mult mai bine co­nec­tate la reţeaua naţională de transport, be­neficiind de toate avantajele pe care le aduce o infrastructură modernă”, a declarat pre­şe­dintele CJ Hunedoara.

Aproape 5 milioane de lei
Proiectul vizează modernizarea a 9,35 kilometri din actualul drum judeţean DJ 687, de la ieşirea din municipiul Hunedoara, spre Deva, până la intersecţia cu DN 7, în zona lo­calităţii Sântuhalm, aducându-l la standardul de drum TransRegio. Drumul va avea o lăţime a părţii carosabile de 19 metri cu patru benzi, câte două pe sens, fiecare cu o lăţime de 3,5 metri, şi două sectoare de acostament, cu lă­ţime de 2,5 metri, fiecare.
În continuare este prevăzută construcţia unui drum nou, în lungime totală de 4,45 km, care va porni de la intersecţia cu DJ 687, unde va exista un sens giratoriu. În prima parte, noul drum va traversa râul Cerna, după care va întâlni DN 7, unde va fi construit un nod rutier modern.
Pe parcurs, drumul va trece peste calea ferată pe un pod cu o înălţime de 7 metri. La final, drumul va traversa râul Mureş pe un pod şi se va conecta cu autostrada A1 printr-un alt nod rutier modern, care va fi realizat de CNAIR.
Elaborarea studiului de fezabilitate pentru acest proiect are o durată de 8 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrării, iar valoarea contractului de servicii se ridică la 4,97 milioane de lei.
Contractul include realizarea studiilor de teren, expertiză tehnică, PUZ, evaluarea impactului asupra mediului, documentaţii pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor necesare, verificarea documentaţiilor tehnice şi studiul de fezabilitate propriu-zis.
Proiectul face parte din Programul In­ves­tiţional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport 2021-2027 şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Transporturi 2021-2027. (A.N.)

Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Se anunță curățenia de primăvară/vară și în regiunea cu lămpașe, dar nu orice curățenie. Gurile…

8 ore ago

Bulina neagră

Maria Vasilie, medic din Petroșani Pentru că a cerut mită unei paciente și a fost…

8 ore ago

Bulina albă

Prof. univ. dr. ing. Roland Iosif Moraru, cadru didactic al Facultății de Mine și director…

8 ore ago

Gura păcătosului adevăr grăiește. Ilie Bolojan: Suntem într-o situație economică complicată. E posibil să fim nevoiți să creștem taxe și impozite

Președintele PNL, Ilie Bolojan (foto), a de­clarat ieri, la finalul discuțiilor pe care li­be­ralii le-au…

8 ore ago

Doctorița învinuită că a luat mită de la o pacientă, condamnată la doi ani de închisoare

Medicul ginecolog din Petroșani a fost prins în flagrant când a luat 1.000 de lei…

8 ore ago

Drogul macabru fabricat din cadavre, face victime și se extinde internațional

Un drog macabru, fabricat parțial din oase de oameni morți, face ravagii în Africa și…

8 ore ago