ActualitateFlash

Sentinţă definitivă în dosarul Subcetate

Maximilian Gânju

Judecătoria Haţeg a decis în dosarul de judecată în care CFR SA a fost învinuită de vătămare corporală din culpă, după ce o femeie a fost mutilată de un tren, ca transportatorul feroviar să achite 1.200.000 de lei amendă şi să afişeze hotărârea definitivă de condamnare, în extras – dispozitivul, în toate staţiile C.F.R. de pe teritoriul ţării, pentru o perioadă de trei luni.

Curtea de Apel a redus amenda
După apel, această obligaţie a fost înlăturată iar amenda redusă la doar 75.000 de lei. ”Reduce de la 1.200.000 lei amendă (5.000 lei x 240 de zile amendă), la 75.000 lei amendă (500 lei x 150 de zile amendă), amenda penală la care a fost condamnată inculpata COMPANIA NAŢIONALĂ DE CĂI FERATE „C.F.R.” S.A., pentru săvârşirea infracţiunii de vătămare corporală din culpă. (…) Înlătură pedeapsa complementară. (…) Menţine restul dispoziţiilor sentinţei penale”, se arată în hotărârea Curţii de Apel Alba Iulia.
Astfel, în ceea ce priveşte restul condamnării, CFR trebuie să plătească suma de 1.000 de lei, sub formă de prestaţie lunară, de la data producerii prejudiciului (14.09.2014), până la încetarea stării de nevoie, respectiv protezarea, cu aplicarea dobânzii legale pentru fiecare prestaţie către persoana vătămată. Totodată, victima primeşte şi daune materiale în cuantum de 116.064,19 de euro, echivalentul în lei la cursul B.N.R. din ziua plăţii. Cea mai mare sumă pe care ar urma ca CFR să o achite este reprezentată de despăgubirile morale către victimă, respectiv 300.000 de euro. Unităţile spitaliceşti în care a fost internată victima vor primi despăgubiri de peste 10.000 de lei, au mai decis judecătorii de la instanţa de fond.

Vina aparţine CFR în totalitate
Tragedia în urma căreia o femeie a ajuns sub roţile unui tren în Staţia CFR Subcetate a avut loc în toamna anului 2014. Procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au trimis în judecată Compania Naţională CFR sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă. În rechizitoriul întocmit în cauză, anchetatorii au reţinut că, la data de 14 septembrie 2014, în jurul orelor 00.27, în Staţia de cale ferată Subcetate, din judeţul Hunedoara, a avut loc un accident de trafic feroviar, în urma căruia unei persoane i-a fost amputat membrul superior stâng.
„Din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în staţie cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aştepta, persoana vătămată s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aştepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată. Persoana vătămată, împreună cu alte şase persoane, surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aştepta pe o linie şi a unuia de marfă pe cealaltă, din cauza curenţilor de aer provocaţi, s-a dezechilibrat şi a căzut la pământ, cu braţul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roţile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat“, susţin procurorii.
Potrivit acestora, „accidentul s-a produs ca urmare a faptei inculpatei Compania Naţională CFR S.A. de a nu realiza în Staţia de cale ferată Subcetate indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceştia să poată identifica peroanele şi platformele corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată, aşa cum compania era obligată“. Totodată, aceştia au stabilit că Staţia CF Subcetate nu deţinea autorizaţie de funcţionare şi nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcţionând ilegal.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura