FlashPolitica si administratie

Scandalul dintre ministrul Cuc şi constructorul Lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva a explodat în Europa

         Asistăm la o adevărată telenovelă cu Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva. După ce ministrulTransporturilor, Răzvan Cuc, a afirmat că lotul respectiv a crăpat, acum e rândul constructorului să spună părerea lui despre rezilierea contractului.
Astfel, Fernando Lana Hernandez, director Construcţii Internaţionale, Aldesa Construccion şi constructorul spaniol al Lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, consideră că ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a rupt în mod abuziv contractul cu ei.
         Realizat în proporţie de 99 la sută
„În ceea ce priveşte derularea contractului de construire a Lotului 3 al autostrăzii Deva-Lugoj, Fernando Lana Hernandez a prezentat parlamentarilor români rezumatul derulării contractului şi demersurile întreprinse pentru a se face dreptate. Am apelat atât la instanţele din Spania, cât şi din România, dar am supus acest caz de abuz şi discriminare a companiilor străine şi în atenţia Comisiei Europene. Principalele probleme, aduse în discuţia Comisiei parlamentare s-au referit atât la sumele restante pe care CNAIR le are de plătit către Asociere, cât şi la acţiunile ameninţătoare şi intimidante ale CNAIR, culminate cu rezilierea contractului, după finalizarea, în proporţie de 99 la sută, a lucrărilor la Lotul 3. În acest moment, CNAIR mai are de efectuat plăţi restante de aproximativ 99 de milioane de lei, incluzând şi Contractul pentru devierea Holdea, parte din aceste lucrări fiind executate încă din 2016. Pentru a ne recupera sumele restante de la statul român, am apelat inclusiv la Comisia de Adjudecare a Disputelor, unde am câştigat dreptul de a nu se plăti suma de 43 de milioane de lei. La aceasta se adaugă încă 55 de milioane de lei pentru care se aşteaptă decizia finală. De asemenea, considerăm abuzivă şi contestăm penalitatea de 73 de milioane primită de la CNAIR pentru curăţarea şanţurilor”, se arată într-un comunicat de presă al constructorului spaniol.
      „Ne-au impus actul adiţional”
„Nu înţelegem cum, într-un stat european, cu drepturi câştigate la Comisia de Adjudecare a Disputelor, statul român poate acţiona într-o asemenea manieră, ignorând cu bună ştiinţă decizii ale unor foruri internaţionale de arbitraj. Acuzăm CNAIR de comportament abuziv pe toată durata derulării contractului, de încercarea de a ne influenţa şi a ne convinge să renunţăm la plângerile formulate. De asemenea, acuzăm şi presiunile, întărite de ameninţări cu rezilierea contractului, referitoare la prelungirea garanţiei lucrărilor la 10 ani. Am primit o serie de scrisori de la CNAIR. Prima scrisoare ne impunea un act adiţional pentru prelungirea garanţiei la 10 ani. Nu s-au consultat cu noi. Ni l-au impus. L-au semnat şi ni l-au trimis. Apoi, am primit o scrisoare care conţinea o factură de penalităţi de 73 de milioane pentru curăţarea şanţurilor. Pentru această sumă avem deja o decizie a CAD care stabileşte că nu este corectă şi nu trebuie aplicată. Am primit şi a treia scrisoare, în care statul român pune în discuţie reputaţia persoanelor implicate în proiect”, a adăugat constructorul spaniol al lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva.(Adriana Năstase)

One thought on “Scandalul dintre ministrul Cuc şi constructorul Lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva a explodat în Europa

  • Fisura despre care spune mincinosul CUC nu exista pe tronsonul care trebuia deschis. Inc-o data se dovedeste ca psd-ul minte cum respira…

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura