Șantierul pentru Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva se lasă așteptat

Compania de Drumuri a depășit cu a­proape o lună termenul estimat pentru desemnarea firmei care va asigura ser­viciile de supervizare pentru contractul UMB pe lotul cu tuneluri de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva. Astfel, la aproape 4 luni de la depunerea celor trei oferte (9 martie 2023), CNAIR nu reușește să desemneze câștigătorul contractului de aproximativ 30 de milioane lei. Mai mult, deși la începutul anului ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu promitea că UMB va intra în șantier înainte de termen (mai-iunie), lucrările pregătitoare încă nu au început, scriu cei de la economedia.ro.

Termene depășite
Deși are doar 10 km, lotul dintre Holdea (județul Hunedoara) și Margina (județul Timiș) este unul foarte important pentru că, odată finalizat, va asigura autostradă completă de la Sibiu (Boița) la Nădlac, frontiera cu Ungaria. Mai mult, contractul UMB de aproape 400 de milioane de euro este finanțat cu 190 de milioane de euro prin PNRR, iar jalonul din PNRR este august 2026. De la momentul emiterii Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL) UMB va avea un termen de 34 de luni. Trei proiectanți au depus oferte la contractul pentru super­vizarea lucrărilor pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul cu ecoducte semnat în toamna anului trecut cu antreprenorul român UMB. Ofertele au fost depuse de proiectanții IRD Engineering, Bureau Veritas și Ventra Project, potrivit documentelor pe care le-a consultat Economedia în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Contractul pentru su­per­vizare, adică inginerul independent, este foarte important în derularea unui contract de execuție pentru că verifică și girează respectarea proiectului tehnic, practic vali­dează lucrarea sau semnalează neres­pectarea caietului de sarcini, poziție decisivă într-un litigiu pentru revendicări (claim-uri). „Aceste contracte de supervizare sunt vitale pentru bunul mers al șantierelor, implică diriginți de șantier cu experiență care stau non stop în teren și se asigură că fiecare tip de lucrare e executată în parametrii tehnici scontați”, spunea Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, într-o critică la adresa CNAIR care întârzie finalizarea procedurilor pentru consultanță. La lansarea licitației, termenul inițial era 21 martie 2022, prelungit apoi pentru 6 decembrie 2022 și acum pentru 16 februarie 2023. Contractul pentru lotul de 9 kilometri lungime, din care 2 kilometri ecoducte pentru permeabilitatea animalelor, a fost semnat în toamna anului trecut cu antreprenorul român UMB pentru aproape 2 miliarde lei, cu 11 luni termen proiectare și 34 de luni pentru execuție, întregul proiect fiind o cursă contra-cronometru pentru a respecta termenul-limită din PNRR, august 2026. (A.Năstase)

Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Setea de informare bate foamea! Cel puțin asta e concluzia trasă la prima vedere, după…

9 ore ago

Atelierul lui Moș Crăciun și micii lui artizani

Se apropie sărbătorile, vine Crăciunul, anul se înnoiește. Așteptarea plină de emoție ne cuprinde pe…

9 ore ago

Bulina albă

Prof. Ileana Bercki din Vulcan Pentru organizarea celei de-a 28-a ediție a festivalului ”Brăduțul de…

9 ore ago

Bulina neagră

Ștefan K., din Petroșani Pentru că a fost condamnat pentru infracțiunea de amenințare și obligat…

9 ore ago

Explozie într-o garsonieră din municipiul Vulcan; un bărbat a suferit arsuri pe 30% din corp

Un bărbat de 81 de ani, din mu­ni­ci­piul Vulcan, a suferit arsuri pe apro­ximativ 30…

9 ore ago

Cinci polițiști au fost amenințați de mai mulți scandalagii

Unul dintre viteji a fost condamnat la 3 ani și 6 luni de închisoare cu…

9 ore ago