FlashPolitica si administratie

Restricţiile de tonaj bagă firmele în faliment

05 drum Deva HunedoaraSorina Popa

Mai multe firme din Hunedoara sunt nemulţumite, după ce Consiliul Judeţean a aprobat o hotărâre, anul trecut, prin care se instituie unele restricţii de tonaj pe drumurile judeţene pentru autovehicule cu masa maximă pe axă mai mare de 5,5 tone. Restricţiile de tonaj au fost impuse pentru ca drumurile judeţene să fie protejate, a susţinut conducerea instituţiei, la vremea aprobării hotărârii cu pricina. Însă, pentru transportatori, acest lucru poate însemna lovitura de graţie şi închiderea fabricilor.

Pentru ca drumul să nu se distrugă
De fapt, ce se întâmplă? După ce hotărârea cu pricina a intrat în vigoare, firmele mari din municipiul Hunedoara au o problemă. Nu mai pot transporta produsele pe care le fabrică şi care se exportă, pe Drumul Judeţean 687, decât dacă plătesc o licenţă în funcţie de greutate. Mai precis, maşinile care transportă o masă de 5,5 tone/osie, pe toate drumurile judeţene, trebuie să plătească o taxă de 200 de lei pentru trei luni de zile. Până aici totul este OK. Dar, dacă se depăşeşte 8,5 tone/osie, transportatorii sunt nevoiţi să achite la Consiliul Judeţean o taxă de 200 de lei pe zi sau de 15.000 de lei pe an, pentru fiecare maşină care circulă pe drumurile judeţene de la noi. „Am ajuns la concluzia că, dacă se transportă greutăţi care depăşesc 8,5 tone/osie, se distrug drumurile. De aceea, prin hotărârea respectivă, încercăm să îi obligăm pe transportatori să nu depăşească un anumit tonaj şi, astfel, să păstrăm drumurile judeţene în stare bună”, a declarat Tiberiu Balint, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Hunedoara.

Aproape 1.500 de salariaţi
Mai multe societăţi comerciale, printre care şi firma Dräxlmaier din municipiul Hunedoara, au reclamat această situaţie, existând riscul ca mai multe fabrici să se retragă din judeţ, din acest motiv. Investitorii străini spun că maşinile lor depăşesc 8,5 tone/osie, atunci când sunt încărcate, pentru că un TIR gol are 5,5 tone/osie. În aceste condiţii, sumele pe care sunt nevoite firmele respective să le achite, doar că străbat drumul judeţean dintre Hunedoara şi Deva cu maşinile încărcate cu marfă, sunt foarte mari. Asta, deşi legea, susţin ei, precizează că se poate circula cu o masă de 8,5 tone/osie, pe şosele ca DJ 687, acolo unde nu există restricţii de alt gen, fără să se plătească taxe din acestea ca în judeţul nostru.
Vicepreşedintele Tiberiu Balint a declarat că, de fapt, prin această hotărâre sunt vizate firmele care transportă zgura, sau material lemnos. Însă, se pare, că efectele dezastruoase sunt mai mari. Iar dacă investitori importanţi se retrag, atunci, mii de oameni rămân fără locuri de muncă. Spre exemplu, la Dräxlmaier Hunedoara, lucrează aproape 1.500 de persoane. Dacă societatea trebuie să mai achite şi licenţe speciale către Consiliul Judeţean, s-ar putea să se îndrepte către alte zone, unde nu se pun beţe-n roate investitorilor, ba din contră, sunt susţinuţi cu orice preţ.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura