Proiectul va fi implementat în 106 unităţi şcolare din judeţ, în perioada aprilie-decembrie 2019. Acţiunea urmăreşte prevenirea unor manifestări ce pot afecta mediul şcolar, precum: bullying-ul, violenţa în şcoală, consumul de stupefiante, traficul de persoane, criminalitatea online, abuzurile sexuale asupra minorilor, violenţa domestică ori educaţia rutieră.
”Poliţiştii au susţinut o sesiune de informare a cadrelor didactice, în scopul promovării eficiente a mesajelor preventive anti-victimale în rândul elevilor hunedoreni, fiind oferite profesorilor diriginţi o serie de materiale informative pentru a le folosi pe parcursul anului şcolar, în cadrul orelor de dirigenţie şi la şedinţele cu părinţii”, potrivit IPJ Hunedoara. (M. Gânju)
Construcţiile încă se ţin bine. Lucrările de construcţii au scăzut în octombrie faţă de septembrie…
Vorbesc gurile rele că un personaj din zona noastră a făcut o afacere extrem de…
Lucrările de modernizare a drumului judeţean DJ 672C, pe sectorul cuprins între localitatea Valea de…
Ion Bădin, consilier local Deva Pentru că și-a lansat cartea „În slujba sportului”, un volum…
P.B., din municipiul Petroșani Pentru că a fost trimis în judecată pentru trafic de droguri.
După ce managerul Spitalului Județean de Urgență (SJU) Deva, dr. Emil Stoica (foto), a transmis…
View Comments
În scopul identificării timpurii a situațiilor de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului,
cadrele didactice și toți ceilalți angajați ai instituției de învățământ trebuie să-și dezvolte
unele abilităţi de observare, să cunoască și să acorde atenţie următoarelor și altor semne
care indică asupra faptului că elevul a trăit experienţa unui abuz grav, în școală sau în afara
acesteia:
l copilul evită comunicarea și jocurile cu semenii;
l copilul nu vorbește, nu răspunde la întrebări sau vorbește incoerent;
l copilul evită contactul vizual;
l copilul manifestă reacţii bizare, se poartă ciudat, întreprinde acțiuni lipsite
de sens;
l copilul inversează prenumele;
l copilul manifestă comportamente repetitive sau stereotipe;
l copilul are atracţie sau teamă faţă de anumite zgomote, gusturi, mirosuri,
obiecte;
l copilul manifestă crize de furie, angoasă, expresivitate mimică absentă,
redusă sau inadecvată contextului.