Comunitate

Orăştie: comunicare mai rapidă cu cetăţenii printr-un sistem informatic dedicat

Magdalena Şerban

La începutul lunii, conducerea publică din Orăştie a depus un nou proiect pentru accesare de fonduri europene nerambursabile, vizând “Soluţii informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei la nivelul Municipiului Orăştie”. Valoarea estimativă a investiţiei ajunge la 3.300.000 lei, având o durată de implementare de doi ani.

Obiectivul general al programului îl constituie asigurarea calităţii şi a accesului la serviciile publice oferite, prin simplificarea procedurilor de ordin administrativ. „Este un lucru pe care ni-l doream de ceva vreme. Tot ceea ce vor orăştienii va fi rezolvat mai uşor. În cadrul demersului european, se va implementa o platformă integrată pentru servicii electronice, mai exact un portal de servicii online prin intermediul căruia se vor putea înregistra solicitări din partea populaţiei şi se vor prelua răspunsurile la respectivele solicitări pe canale alternative, adică electronice, 24 de ore din 24. În egală măsură, se va trece la digitalizarea arhivelor şi se va aplica un sistem de management al calităţii conform normativelor în vigoare. Pe total, feedback-ul va fi rapid şi eficient, ceea ce ne ajută pe toţi“, a precizat Ovidiu Bălan (foto), primarul municipiului Orăştie.
Proiectul include un „One Stop Shop“ ce va asigura acces facil şi imediat către serviciile publice disponibile non-stop, de oriunde şi oricând, indiferent dacă persoana în cauză foloseşte un desktop, un telefon sau o tabletă, crearea unei identităţi electronice a beneficiarului prin folosirea adresei de e-mail pentru autentificarea în portal şi trasabilitatea datelor cu caracter personal, respectiv structurarea profilului utilizatorului şi comunicarea cu autoritatea, în vederea schimbului electronic de documente, completării de formulare online, furnizării de notificări automate şi de dovezi referitoare la manipularea datelor transmise, precum şi utilizarea semnăturilor digitale. Pe de altă parte, tot ca o noutate, edilul a mai ţinut să informeze că în această perioadă, din bugetul local continuă lucrările de reparaţii a trotuarelor în zonele cuprinse între intersecţiile Unirii-Pandurilor, respectiv Unirii-Oituz, urmând să fie executate şi de cealaltă parte a carosabilului.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura