Politica si administratie

Linişte, Guvernul munceşte la foc automat. Pentru cine, încă nu ştim!

Guvernanţii, în timp ce se folosesc în con­tinuare de scuza pandemiei pentru a nu ac­ţio­na în domeniul sănătăţii, turismului şi mai ales al educaţiei, dau dovadă de eficienţă şi de­ter­minare, doar atunci când vine vorba despre interesele lor personale şi ale coaliţiei. Să înţelegem că ei pot, însă le trebuie motivaţia politică să înceapă să lucreze? Că ei de fapt ar putea să mărească alocaţiile, însă le lipseşte câştigul? Aceeaşi întrebare apare şi în cazul pensiilor batjocorite, a programelor financiare inexistente pentru antreprenori, a blocării sti­mu­lentelor pentru elevi şi studenţi, dar şi a mo­dului nefericit în care se doreşte reorganizarea sistemului educaţional din România.
Balanţa înclină către un singur adevăr: se lucrează după direcţiile venite din partid, şi nu pentru nevoile românilor. Calculele sunt făcute şi putem observa cu uşurintă că, atunci când există interese proprii, aleşii acţionează la foc auto­mat. Fie că este vorba despre împru­mu­turi făcute peste noapte la băncile naţionale sau mondiale, despre modificări aduse pentru organizarea unităţilor de învăţământ preuni­ver­sitar, guvernanţii demonstrează că se pot descurca cu brio.
Un exemplu clar şi concret: noua meto­do­logie de concurs pentru ocuparea funcţiilor de di­rector şi de director adjunct în unităţile de învă­ţământ! Nici bine nu s-a menţionat de ea, că ministrul educaţiei numără secundele până la START pentru înscrieri. În maniera propusă, România va avea, începând cu 27 iulie, 10.000 de directori de şcoală pregătiţi să ges­tioneze situaţia unităţilor de învăţământ, mai bine decât au făcut-o predecesorii. Cum? Fără vreo pregătire în managementul educaţional şi fără prea multe cerinţe de îndeplinit de către candidaţi. Singurele criterii menţionate şi lă­sate doar de ochii lumii se referă la: vechimea în învăţământ de minim 5 ani, obţinerea ca­li­ficatului „Foarte bine” în ultimii 2 ani şcolari şi buna purtare în cadrul şcolii în ultimul an. Adică, jumătate sau chiar un sfert din cele care existau până acum pentru aceste două funcţii. Mai mult, aflăm din acelaşi document care stabileşte criteriile de concurs că: pon­derea notei obţinută la proba scrisă este 40%, iar nota de la interviu 60% şi nu poate fi con­testată.
Şi asta nu este tot! Ministerul a renunţat subit la importanţa pe care o joacă corpul naţio­nal de experţi în managementul educaţio­nal, considerat, până ieri, „PEPINIERA pentru viitorii conducători ai unităţilor de învăţământ din preuniversitar” şi participă fără reţineri la des­tabilizarea şcolii româneşti. Aşa acţio­nează guvernul de coaliţie! Şterge cu buretele, fără prea multe explicaţii, mecanismul prim de selecţie şi îl înlocuieşte cu subiectivism, ne­po­tism şi slaba pregătire.
Prin această decizie, guvernanţiinu au eficien­tizat procesul de selecţie aşa cum au încercat să transmită, ci au anulat o bună parte a pregătirii celor care vor asigura guver­na­rea şcolilor, desigur, în avantajulapropiaţilor domniilor lor. S-au jucat „de-a directorii de şcoli”, iar principalii pierzător ai acestui exces de zel vor fi din nou copiii! Aceasta să fie oare „România Educată”?

Natalia-Elena INTOTERO
Deputat PSD Hunedoara
Preşedintele Comisiei pentru învăţământ

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura