ActualitateFlash

La Ilia, transportatorii care duc piatră la calea ferată sunt ca Speedy Gonzales. Case cu ziduri crăpate, drum cu gropi, oameni speriaţi

Sorina Popa

După ce în urmă cu câteva luni, MESAGERUL HUNEDOREAN a atras atenţia în legătură cu depozitul ilegal al firmelor care lucrează la reabilitarea căii ferate din zona Ilia, iată că acum a apărut un nou scandal în comună.

Dacă data trecută era vorba de depozitul ilegal de agregate minerale, în prezent există probleme cu circulaţia maşinilor mari care transportă piatră la calea ferată.

Îi aruncă pe oameni în şanţuri, cu maşini cu tot
Primarul comunei Ilia, Marius Omotă (foto), susţine că a primit zeci de reclamaţii, de la săteni, cum că maşinile care transportă piatra pentru lucrările de reabilitare a căii ferate din zonă nu respectă nici o regulă. În primul rând, transporturile sunt peste tonajul legal, maşinile nu sunt prevăzute cu prelate, şoferii circulă ca pe autostradă, cu viteze mari, deşi este permisă o viteză de 50 km la oră. Cui să-i pese însă?
Primarul Marius Omotă a declarat că a discutat cu firmele care lucrează la reabilitarea căii ferate, dar nu a fost luată nici o măsură, astfel ca transporturile să se desfăşoare normal, conform legii.
„Ce s-a întâmplat? Am primit reclamaţii la primărie. Maşinile cu piatră circulă pe Drumul Judeţean 706 A, pe străzile Traian şi Unirii, din centrul de comună. Au apărut spărturi în case. Drumul se distruge de la o zi la alta. Încărcăturile sunt peste tonajul legal. Circulă cu viteze mari, unii dintre săteni au ajuns în şanţuri cu maşinile, ca să se ferească din calea autobasculantelor care duc piatra la calea ferată. Nu este normal. Am discutat cu cei de la firmele care realizează proiectul, dar nimic. Drumul fiind judeţean, nu am putut să dăm amenzi. De aceea, am apelat la administratorul public al judeţului, Costel Avram. ÎI mulţumesc, pentru că deja ieri a trimis o echipă de verificare. Lucrurile nu pot continua astfel”, a declarat Marius Omotă, primarul comunei Ilia.

„Investim în drumuri, dar nu ca să le strice unii”
Contactat, Costel Avram, administratorul public al judeţului, a afirmat că „în punctul de control stabilit pe DJ 706A, pe raza localităţii Ilia (străzile Traian şi Unirii), au fost aplicate ieri 5 contravenţii pentru refuzul conducătorilor auto de a supune vehiculul verificării prin cântărire, contravenţie prevăzută de Ordonanţa nr. 43/1997. Acţiunea va continua. Am primit nenumărate solicitări din partea primarilor care, pe bună dreptate, ne semnalează abuzuri ale transportatorilor care nu respectă masa totală maximă admisă şi deteriorează astfel drumurile judeţene. Noi investim sume importante, bani publici, în întreţinerea acestor drumuri care sunt pentru toţi, nu numai pentru transportatori. De aceea, trebuie să ne asigurăm că nimeni nu-şi bate joc de banii investiţi. Nu numai că vom continua, dar vom intensifica aceste controale. Vor fi amendaţi până când vor înţelege să respecte legile”.

Lucrările vor fi terminate în 2023
Tronsonul de cale ferată Gurasada-Simeria are o lungime de 41 de kilometri şi este modernizat în baza unui proiect finanţat din fonduri europene. Proiectul prevede reabilitarea căii ferate Simeria -Curtici – Frontieră, pe Culoarul IV Pan European, şi are o valoare totală de 630 de milioane de euro.
Lucrările au început în anul 2018 şi ar trebui să se încheie în 2023, la finalul acestora trenurile având posibilitatea să circule cu 160 de km/h.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura