Gura lumii

Fărâmele de înţelepciune din proverbele „vorba dulce mult aduce” şi „capul plecat sabia nu-l taie” par a fi adevărate principii de viaţă pentru mai marii unei asociaţii judeţene cu rol de organizare a unui extrem de popular sport. Aceste „strategii” au asigurat supravieţuirea poporului român de-a lungul secolelor, însă „coborârea” lor la nivel de slugărnicie e greţoasă, chiar dacă asigură menţinerea în funcţii şi alte beneficii practicanţilor. Cică, la o festivitate de premiere, la care s-au oferit cupe şi diplome (că bani sau materiale sportive nu se dau) campionilor competiţiei judeţene pe care o organizează, „boşii” asociaţiei cu pricina au profitat de prezenţa la eveniment a unor politicieni, pentru a-şi arăta servilismul. Acţiunea a început prin oferirea de diplome pentru „merite deosebite în promovarea respectivului sport”, greilor din politică prezenţi la festivitate, deşi aceştia erau paraleli cu fenomenul. Iar culmea umilinţei s-a atins atunci când diplomele şi cupele au fost înmânate campionilor tot de politicieni, deşi la eveniment erau prezente adevărate legende vii ale respectivului sport. Pentru ca „păcatul” să fie sută la sută dovedit, precizăm că la competiţiile adevărate internaţionale premierea se face de foşti mari campioni sau de oameni cu funcţii în organizaţiile sportive şi în nici un caz de politicieni.

Păcatul exagerării în a fi prea recunoscători i-a „muşcat” şi pe reprezentanţii unui club cu mult ştaif şi cu suficientă demnitate, care au organizat o competiţie a eleganţei sportive. Doar că, aceştia nu s-au închinat politicienilor cum au făcut alţii, ci au împlinit prea mult voia sponsorilor. E drept că în ziua de azi e greu de găsit firme care să sprijine sportul, performanţa şi competiţiile. E de asemenea corect ca aceste rare firme care dau bani sportului, să beneficieze de suportul publicitar al sportivilor sau al competiţiilor pe care le finanţează. Însă, a „colora” prea mult o competiţie sportivă cu acte artistice impuse de sponsori, oricât de valoroase ar fi acestea, e deja un fel de vânzare pe câţiva arginţi. A demonstrat-o reacţia publicului, format în majoritate din sportivi, la invocata competiţie, care s-a cam plictisit de „arta” pură impusă de sponsori, deşi aceasta era cu adevărat valoroasă şi atractivă.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.