Eveniment

Contractele Provident ridică semne de întrebare

Livia Botici

Acte foarte puţine şi bani primiţi în termen extrem de scurt. Acestea sunt motivele pentru care persoanele interesate de un credit sunt atrase să apeleze la serviciile firmei Provident. Numai că, la o simplă citire a clauzelor care apar în contractul de credit, comisarii de la Protecţia Consumatorului au descoperit mai multe nereguli.
 

Practici de tip miliţienesc
În contractul pe care clienţii Provident îl semnează fără nici un fel de problemă, am putea spune chiar „cu ochii închişi”, se menţionează că orice angajat al firmei poate vizita clientul, „fără o notificare prealabilă”. Această vizită „poate fi refuzată sau amânată numai din motive întemeiate”. „Din punctul nostru de vedere, articolul 12 din Contractul de Credit al Provident este unul despre care am putea spune că pare a fi abuziv, pentru că oamenii sunt aproape forţaţi să deschidă uşa angajaţilor Provident, chiar dacă nu vor, mai ales că nu este specificat ce anume reprezintă un motiv întemeiat. De asemenea, un alt semn de întrebare este următorul: La articolul 1 din contract, se precizează că agenţii, care semnează contractul cu clienţii şi care ridică rata săptămânală, nu sunt angajaţi ai Provident. Atunci, dacă nu sunt angajaţi, în ce calitate colectează bani şi semnează contracte? De asemenea, la articolul 2 este precizat că, „Provident are dreptul în orice moment să schimbe permanent, sau temporar, agentul care colectează ratele, cu o notificare prealabilă a clientului“. Interesant este faptul că nu se precizează şi modul în care va fi făcută această notificare”, a declarat Romi Cărmăzan, şeful Oficiului pentru Protecţia Consumatorului Hunedoara.

„Articolul 12 îi apără pe clienţi”
Contactat de MESAGERUL HUNEDOREAN, Vlad Şandru, managerul Departamentului de Comunicare al Provident, a declarat că toate clauzele contractuale respectă legile în vigoare ale României şi sunt făcute tocmai pentru a-i apăra pe clienţi. „În articolul 12, cel referitor la vizitele la domiciliu, angajaţi ai Provident sunt denumiţi cei de la Departamentul Anti-Fraudă. Aceştia trebuie să verifice dacă contractul a fost conceput corect, dacă nu sunt probleme privind actele beneficiarului şi dacă agentul nostru a respectat întru totul legea. Într-adevăr, agenţii nu sunt angajaţii noştri, ci doar colaboratori. În momentul în care începem colaborarea cu un agent, semnăm un contract iar pe parcurs, acesta trebuie să se constituie în persoană fizică autorizată. De asemenea, în momentul în care schimbăm un agent, atunci când merge pentru prima data la clienţii noştri, este prezentat chiar de către managerul Provident, din zona respectivă. În timp, am reuşit să ne creăm foarte mulţi clienţi şi recomandările acestora au fost cele care ne-au ajutat să creştem. Deci, înseamnă că ei sunt mulţumiţi”, a declarat Vlad Şandru, managerul Departamentului de Comunicare al firmei Provident.

One thought on “Contractele Provident ridică semne de întrebare

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura