Comunitate

CFR ar vrea un investitor pentru linia Subcetate -Haţeg

04 linie cfr subcetateMaximilian Gânju
     
CFR a scos la licitaţie mai multe rute pe care n-a mai trecut un tren de ani de zile. Exemplu este şi cea dintre Haţeg şi Subcetate, care nu reprezenta importanţă pentru transportul de călători nici pe vremea lui Ceauşescu.

Un segment feroviar din judeţul Hunedoara, pe care nu mai este pe alocuri nici piatră pe terasament, ca să nu mai vorbim de bunăstarea şinelor propriu-zise, a fost scos la licitaţie publică de CFR SA, în scopul realizării „activităţii de gestionare a infrastructurii şi asigurarea serviciilor de transport public de călători şi/sau de marfă”. De altfel, CFR a scos la licitaţie circa 900 de kilometri de „linie” pe care nu mai poate intra în prezent, în condiţii de siguranţă, nici un tren, în speranţa că vor fi operatori privaţi care să le repună în funcţie şi să desfăşoare transport de călători, transport de marfă sau transport mixt. Astfel, în judeţul nostru, „linia” scoasă de Sucursala Regională CF Timişoara este cea dintre Haţeg şi Subcetate, segment pe care şi în vremurile de glorie treceau maximum două trenuri de călători în 24 de ore, linia fiind utilizată mai ales pentru fosta fabrică de bere, abator şi pentru cea de conserve, toate închise astăzi. În plus, linia ferată de circa 4 kilometri lungime nu este electrificată. Un eventual doritor este obligat să preia şi personalul CFR existent pe secţia sau grupul de secţii aferent. CFR a mai scos acest segment la licitaţie publică şi în 2014, însă nici atunci nu s-a arătat nici un investitor gata să-şi arunce banii pe un segment de cale ferată falimentar încă din vremurile sale de glorie.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura