ActualitateFlash

Ce reclamă hunedorenii la Protecţia Consumatorului?

Natalia Bumbac02 dan dumitran (5)

Din câte se pare, hunedorenii ştiu ce au de făcut atunci când nu sunt mulţumiţi de calitatea serviciilor sau a produselor pe care le achiziţionează. Dovadă sunt numeroasele sesizări pe care aceştia le fac la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Hunedoara. În decursul acestui an, la autoritatea judeţeană competentă de protecţia drepturilor consumatorilor au fost înregistrate aproape 900 de plângeri, iar motivele au fost diverse.
Băncile, reclamate cel mai mult
Potrivit inspectorului şef al CJPC Hunedoara, Dan Dumitran (foto), pe primul loc se situează sesizările cetăţenilor care vizează nemulţumirile legate de anumite comisioane sau clauze abuzive în contractele încheiate, în special, cu instituţiile bancare, sau nebancare. De asemenea, au mai fost reclamate şi contractele de prestări servicii încheiate
cu companiile furnizoare de servicii de telefonie mobilă sau prin cablu. Aici a fost denunţată facturarea necorespunzătoare, în sensul în care au fost impuse de către operator tarife nejustificate. Oamenii s-au mai plâns inspectorilor OPC şi despre serviciile de utilitate publică, susţinând că sumele de bani percepute în acest caz nu au fost calculate corect. Tot la capitolul servicii, hunedorenii au făcut sesizări la CJPC, atunci când, la achiziţionarea unui pachet turistic, termenii şi condiţiile negociate iniţial nu au corespuns celor de la faţa locului. Aceste lucruri au fost experimentate atât de clienţii care şi-au procurat un pachet turistic printr-o agenţie, dar şi de cei care au apelat la ofertele expuse pe Internet.
Una apare pe etichetă şi alta în compoziţie
Alte probleme pe care le-au întâmpinat hunedorenii şi care au fost sesizate la Protecţia Consumatorului ţin de nerespectarea termenelor de garanţie de către vânzător la aparatele electrocasnice. „Pentru astfel de situaţii există o lege care reglementează foarte clar termenii pe care comercianţii de aparate electrocasnice trebuie să le respecte. Mai exact, ei sunt obligaţi ca pe perioada garanţiei, în cazul în care apar defecţiuni la un produs vândut, să-l repare, să-l înlocuiască sau să-i restituie clientului contravaloarea în bani, astfel încât clientul să nu fie păgubit. Comerciantul trebuie să se conformeze acestor obligaţii în maximum 15 zile de la sesizarea problemei”, a afirmat Dan Dumitran. Un alt aspect reclamat de hunedoreni la CJPC este legat de diferite produse de îmbrăcăminte, a căror compoziţie textilă nu corespunde cu elementele trecute pe etichete. Nici produsele alimentare nu au fost sută la sută în regulă, aici existând numeroase reclamaţii cu privire la produsele expirate achiziţionate din magazine.
Amenzi aplicate agenţilor economici
Pentru fiecare sesizare venită din partea cetăţenilor, inspectorii CJPC au luat măsurile legale, prin aplicarea de amenzi sau chiar prin suspendarea activităţii agentului economic unde au fost depistate nereguli. „Principalele măsuri care s-au luat în urma sesizărilor şi a controalelor tematice au fost sancţionarea cu amenzi cuprinse între 1.000 lei şi 30.000 lei. În unele cazuri s-a decis oprirea temporară de la comercializare a produselor care nu corespundeau sub aspectul legislaţiei privind protecţia consumatorului, sau oprirea definitivă a produselor potenţial periculoase. Au fost cazuri când s-a decis chiar suspendarea temporară a activităţii agentului economic, în luna octombrie existând două astfel de situaţii”, a menţionat inspectorul şef CJPC Hunedoara.

One thought on “Ce reclamă hunedorenii la Protecţia Consumatorului?

  • Din partea mea nota 10 pentru Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Hunedoara ,FELICITARI.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura