Politica si administratie

Anul acesta problemele de securitate cibernetică sunt esenţiale pentru garantarea unui proces electoral corect

Interviu cu Viorel Sălan, senator PSD de Hunedoara

Alegerile europarlamentare se apropie. Am dorit să aflăm ultimele noutăţi în legătură cu scrutinul de la sfârşitul lunii mai de la Viorel Sălan (foto), senator PSD de Hunedoara.
– A mai rămas puţin timp până la alegerile europarlamentare din luna mai. Ce pregătiri s-au făcut până acum?
– Anul acesta problemele de securitate cibernetică sunt mai complicate, dar esenţiale pentru garantarea unui proces electoral corect. Încă de la jumătatea lunii februarie guvernul a stabilit reglementări cu privire la garantarea organizării în mod liber, corect şi sigur a alegerilor europarlamentare, prin măsuri de prevenire şi combatere a fraudelor electorale, prin asigurarea securităţii cibernetice şi a protecţiei datelor cu caracter personal prelucrate în context electoral.
Executivul a aprobat şi alte măsuri privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor europarlamentare. Este vorba despre diverse „mărunţişuri“ cum ar fi modelul, dimensiunile, condiţiile de tipărire, de gestionare şi de utilizare a timbrului autocolant, modelul de buletin de vot, modelul de liste electorale şi cel al ştampilelor birourilor electorale, respectiv al celor cu menţiunea „VOTAT”.
Au fost stabilite, de asemenea, atribuţiile şi sarcinile care revin instituţiilor cu responsabilităţi directe în organizarea şi buna desfăşurare a scrutinului electoral şi mă refer aici nu numai la administraţia centrală, dar şi la reprezentanţii administraţiei locale.
– Cât vor costa aceste alegeri?
– Aproape 253 de milioane de lei sunt alocate anul acesta la alegerile europarlamentare, iar banii vor fi repartizaţi instituţiilor implicate în organizarea scrutinului: Ministerul de Interne, Secretariatul General al Guvernului, Autoritatea Electorală Permanentă, Ministerul de Externe şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
– Ce trebuie să ştie românii care vor vota în afara ţării?
– Ministerul Afacerilor Externe a activat deja rubrica „Alegeri europarlamentare 2019“, unde cetăţenii români care intenţionează să voteze la secţiile de votare care vor fi organizate în afara ţării pot regăsi informaţii de interes privind procedura de votare în străinătate, atribuţiile Ministerului Afacerilor Externe, actele normative în vigoare aplicabile la alegerile din 26 mai 2019. Lista secţiilor de votare din străinătate va fi publicată cu cel târziu 30 de zile înaintea datei alegerilor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 33/2007 şi Hotărârii de Guvern nr. 81/2019.
Este bine ca românii care se află sau călătoresc în străinătate să se informeze din timp asupra procesului de votare şi să îşi verifice din timp documentele de identitate româneşti, pentru a-şi putea exercita astfel dreptul de vot fără probleme. (Poliana Mardari)

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura