FlashPolitica si administratie

Angajaţii din administraţia locală, la un pas de greva generală

05 greva in administratia localaNatalia Bumbac

Angajaţii de la 29 de primării din judeţ, membri ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Administraţie (FNSA) sunt la un pas de a trece la acţiuni de protest. În 13 iunie, FNSA, organizaţie sindicală reprezentativă la nivel naţional pentru angajaţii din administraţia publică, a transmis o notificare Ministerului Muncii Familiei Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) în care anunţă declanşarea conflictului de muncă la nivelul sectorului de activitate pe care-l reprezintă.

Salarii discriminatorii în administraţie
Reacţia sindicatului vine ca urmare a refuzului Guvernului României de a soluţiona revendicările salariaţilor din primăriile şi consiliile judeţene, odată cu aprobarea OUG nr. 20/ 2016 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Mai mult de atât, FNSA susţine că prin aceeaşi ordonanţă a Executivului, personalul care îşi desfăşoară activitatea în administraţia locală şi judeţeană de pe întreg teritoriul ţării a fost vădit discriminat în raport cu angajaţii din administraţia centrală, care au beneficiat de creşteri salariale de până la 70 la sută. Dată fiind această situaţie, FNSA a anunţat declanşarea conflictului de muncă, stabilind un calendar al protestelor, care vor începe în 5 iulie cu grevă generală de o oră. În data de 12 iulie, greva va fi declanşată pe întreaga zi, iar din 19 iulie, angajaţii din administraţie vor intra în grevă generală pe termen nelimitat. Totuşi, situaţia ar putea fi ţinută sub control, dacă părţile, FNSA şi Guvernul, vor ajunge la un acord, în urma demersurilor de conciliere. „Punem accent pe demersurile de conciliere pe care Guvernul ar trebui să le iniţieze în urma notificării noastre. Scopul nostru nu este să ajungem la acţiuni de protest, sperăm să ajungem la un acord cu Guvernul”, a afirmat Tiberiu Negrei, vicepreşedintele FNSA.

Revendicările sindicaliştilor
Conform comunicatului transmis de FNSA, revendicările salariaţilor din administraţia publică locală sunt următoarele:
1. Acordarea normei de hrană pentru toţi salariaţii din administraţia publică locală, acolo unde resursele bugetare permit acest lucru. Prin această modificare legislativă se elimină discriminările ca din acelaşi buget local al unei instituţii, unii salariaţi primesc acest drept, iar alţii nu.
2. Acordarea voucherelor de vacanţă pentru salariaţii din administraţia publică locală.
3. Tinând cont de faptul că salariile funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală sunt mai mici decât cele din administraţia publică centrală, majoritatea angajaţilor din administraţia publică locală având venituri salariale brute apropiate ca valoare sau chiar egale cu salariul minim brut pe economie (1.250 lei de la 1 mai 2016), solicităm majorarea salariilor de bază ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală cu 25 la sută.
4. Eliminarea în totalitate a Art 32 (4) din OUG nr. 20/ 2016.
Potrivit vicepreşedintelui FNSA, Tiberiu Negrei, primăriile din judeţul Hunedoara care au membri în sindicatul pe care-l reprezintă sunt următoarele: Orăştie, Geoagiu, Petrila, Uricani, Balşa, Baia de Criş, Beriu, Blăjeni, Boşorod, Bunila, Burjuc, Densuş, Dobra, Ghelari, Gurasada, Lelese, Mărtineşti, Orăştioara de Sus, Peştişu Mic, Rapoltu Mare, Răchitova, Râu de Mori, Ribiţa, Turdaş, Vaţa de Jos şi Vălişoara.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura