Mesagerul juridic

Publicarea pe pagina de Internet a ANAF

Doris Visirin, avocat

Codul de procedură fiscală prevede că actul administrativ fiscal care nu a fost comunicat printr-o modalitate de comunicare dintre cele prevăzute de articolul 47 nu este opozabil plătitorului şi nu produce nici un efect juridic.
Actele fiscale se comunică direct, sub semnătură sau prin poştă cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
De multe ori se întâmpla ca persoana vizată să nu fie la domiciliu şi să nu meargă la oficiul poştal pentru a ridica recomandata trimisă. Mulţi oameni sunt îngroziţi de comunicările fiscului şi refuză să ridice respectivele plicuri gândindu-se poate că, dacă nu intră în posesia lor sunt apăraţi de eventualele veşti proaste şi termenele prevăzute de lege nu mai curg.
Această atitudine însă nu este cea mai potrivită, deoarece legea reglementează modalitatea de comunicare a acestor acte în situaţia în care contribuabilul nu le ridică, prin publicarea anunţurilor pe pagina de Internet a ANAF.
Ca urmare a acestor publicări, se consideră că actul fiscal este adus la cunoştinţa contribuabilului şi de la momentul apariţiei pe pagina de Internet a ANAF încep să curgă termenele în care actul poate fi contestat sau în care pot fi îndreptate anumite neregularităţi.
Spre exemplu, în situaţia declarării ca inactiv a unui contribuabil pentru motivul expirării sediului, situaţie destul de frecventă, declararea în inactivitate se va face doar după împlinirea unui termen de 30 de zile de la comunicarea către acesta a unei notificări referitoare la situaţia respectivă. Dacă această notificare parvine persoanei vizate, aceasta are timpul necesar pentru a remedia neregularitatea şi pentru a actualiza sediul prin depunerea la Oficiul Registrului Comerţului a documentelor necesare. Dacă însă persoana vizată nu ridică recomandata prin care este notificată în acest sens, sunt şanse destul de mici să ia act de notificare de pe pagina de Internet a ANAF, publicitatea considerându-se totuşi ca fiind îndeplinită. Ca urmare, după trecerea termenului de 30 de zile prevăzut de lege de la publicarea notificării, va fi declarată inactivă, cu toate repercusiunile care decurg din aceasta, inclusiv înscrierea în cazierul fiscal al societăţii şi al reprezentanţilor acesteia a menţiunii referitoare la inactivitate.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura