Actualitate

Postul de administrator public al municipiului Deva a fost reînfiinţat

Natalia Bumbac

Postul de administrator public al municipiului Deva a fost reînfiinţat, printr-o hotărâre a Consiliului local (CL). Iniţiativa nu a fost agreată de toţi consilierii locali şi a scos la iveală o fisură în coaliţia a două partide din Forul local de decizie. Administratorul public, în aparatul unei administraţii locale, este considerat „mâna dreaptă” a primarului, putându-i fi delegate din atribuţiile acestuia.

Prima fisură în coaliţie
Consilierul local PSRo Daniel Muntean a fost cel care a anunţat că aleşii de la ALDE şi PSRo se opun înfiinţării postului de administrator public, considerându-l inutil şi o cheltuială în plus din bugetul local. Însă, a fost contrazis de colegul său Nicu Sav (ALDE), care a spus că liberal democraţii sunt de acord şi vor vota „pentru”. Într-un final, proiectul a trecut, întrunind numărul necesar de voturi. Formarea coaliţiei PSRO – ALDE din CL Deva a fost anunţată de către liderii judeţeni ai celor două partide, în momentul în care s-a încercat înlocuirea din funcţie a viceprimarului Răzvan Mareş.

Peste 30.000 de documente semnate în şase luni de mandat
Revenind la tema proiectului, primarul municipiului Deva, Florin Nicolae Oancea (foto), a explicat, pe larg, de ce este nevoie de un administrator public în primărie. Volumul mare de documente, implicit volumul mare de muncă din primărie au fost două dintre motivele care au stat la baza acestei iniţiative. „Este normal ca municipiul Deva, ca orice alt municipiu reşedinţă de judeţ din România, să aibă şi administrator public, pentru că volumul de muncă este imens. La şase luni de mandat, numărul documentelor pe care eu ca primar le-am semnat este de ordinul zecilor de mii. Cred că mă apropii de 30.000 de documente semnate în cele şase luni de mandat. Imaginaţi-vă dumneavoastră, oricare aţi fi fost în locul meu, să semnaţi un asemenea volum de documente pe care să le şi citiţi, să le şi analizaţi şi veţi vedea cât timp fizic am alocat pentru aceste aspecte. Prin înfiinţarea acestei funcţii, o bună parte dintre aceste documente pot fi semnate de către administratorul public, pentru ca activitatea primarului să se desfăşoare aşa cum prevede legea. Primarul trebuie să fie cât mai mult printre cetăţeni şi nu legat între patru pereţi, şase-şapte ore pe zi eu am semnat documente în loc să merg zilnic printre cetăţeni pentru a le afla problemele”, a declarat Florin Nicolae Oancea. Acesta a mai spus că postul va fi ocupat prin concurs şi că se va înţelege cu orice persoană care va trece de acest concurs.
Postul de administrator public al municipiului Deva a fost desfiinţat în toamna anului 2016. Laura Chinci a fost ultima care a ocupat această funcţie. După ce a fost concediată ca urmare a desfiinţării postului, ea s-a considerat nedreptăţită, a acţionat în instanţă municipalitatea, însă a pierdut definitiv procesul.

4 comentarii la „Postul de administrator public al municipiului Deva a fost reînfiinţat

  • Pai nu se batea Oancea cu pumnul in piept acum 3,4 luni ca munceste si 12 ore,si ca face si desface si nu are nevoie de viceprimari(2 care iau bani degeaba din cauza lui Oancea).

  • Bravo d-nul consilier Daniel Muntean…este sigurul cara gandeste cu adevarat in Primaria Deva!!!

  • Parca zicea Oancea ca nu sunt bani de salarii…bine ca pentru un post bine platit se gasesc…

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura