Molot salveazã Salvitalul

26 octombrie 2010 | 2 Comentarii

  Livia Botici

Ieri, toţi reprezentanţii primăriilor hunedorene au ajuns la un consens, cu privire la modalitatea în care îşi vor plăti dările către Asociaţia „Salvital” Hunedoara, cea care coordonează activitatea modulelor SMURD în judeţul nostru. Potrivit noii metodologii, nu se va mai ajunge în situaţia ca primăriile să aibă restanţe către serviciul ce salvează vieţi, pentru că banii vor fi viraţi trimestrial, către Salvital, de Consiliul Judeţean (CJ) Hunedoara.
 

„Trebuie să luaţi o decizie vitală”
Ieri, preşedintele CJ Hunedoara, Mircea Ioan Moloţ (foto), i-a invitat pe toţi primarii din judeţ la discuţii, pe tema problemelor cu care se confruntă Asociaţia Salvital Hunedoara. În sala de şedinţe, a fost prezent şi preşedintele asociaţiei, Petru Mărginean, care le-a transmis primarilor că SMURD-ul hunedorean este aproape de „moarte”. „Am ajuns într-o situaţie extrem de critică şi, dacă în maximum două luni de zile, nu se mai încasează bani la bugetul Asociaţiei Salvital Hunedoara, vom ajunge în situaţia de a închide câteva module SMURD. În acest moment, primăriile au o datorie totală de peste 1.300.000 lei către noi. Astăzi, trebuie să luaţi o decizie vitală: ori fiecare îşi plăteşte contribuţia către SMURD, ori primăriile îşi iau modulele în întreţinere, ori închidem serviciul de tot. Dumneavoastră alegeţi!”, le-a spus primarilor, Petru Mărginean, preşedintele Asociaţiei Salvital Hunedoara.

Soluţia vine de la preşedintele CJ Hunedoara
Primarii prezenţi la şedinţa de ieri au declarat cu toţii că modulele SMURD nu trebuie să se închidă, pentru că sunt extrem de importante. „Trebuie găsită o soluţie, pentru ca toate primăriile să plătească o cotizaţie către asociaţia Salvital, pentru că, după cum bine ştim cu toţii, există situaţii în care multe administraţii locale nu sunt înscrise în acest proiect. Haideţi să facem cumva, să-i obligăm pe toţi să plătească”, a declarat Păun Jura, primarul oraşului Simeria.
Soluţia a venit de la preşedintele CJ Hunedoara, Mircea Ioan Moloţ. „Nu vreau să credeţi că îmi doresc centralizarea, când toată lumea vorbeşte de descentralizare, dar vă propun următorul lucru. I-am cerut preşedintelui asociaţiei Salvital să îmi pună la dispoziţie un deviz de cheltuieli pe un an de zile. Suma cheltuielilor se va împărţi la numărul total de locuitori pe care îl are judeţul Hunedoara, iar apoi, fiecare primar va înmulţi rezultatul cu numărul de locuitori pe care îl are în localitatea sa. Astfel, la începutul fiecărui an, din suma care vă revine de la CJ Hunedoara, vă voi scădea banii pe care îi datoraţi către SMURD. Bani pe care, trimestrial, noi îi vom vira către asociaţie. Ţin să precizez faptul că, toate primăriile, din toate localităţile, vor intra în acest proiect, fie că vor, fie că nu vor”, a declarat Mircea Ioan Moloţ, preşedintele CJ Hunedoara. Cu această soluţie au fost de acord toţi primarii prezenţi la şedinţă.

Publicat in: Politica si administratie


Comentarii (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Vali spune:

    Bravo…

  2. tavi spune:

    Ce darnic e dl <Molot cu asociatia dlui Marginean.
    Dar de ce trebuie sa avem atitea asociatii!? Care e afacerea dlui Marginean in treaba asta??
    A avut nevoie de functie si nu au mai fost altele in Judet??
    De ce nu este asigurat serviciul de urgenta din fondurile si serviciile prevazute de lege?
    Daca nu are bani dl Marginean sa aduca de acasa sau sa lichideze asociatia , daca nu la cersit la coltul strazii , sa-l vedem cu plncarda la git!!!

Scrie un comentariu

Protected by Webpro.ro
Citește articolul precedent:
Voteazã cum au stabilit

Mâine, se dezbate şi se votează moţiunea de cenzură a Opoziţiei. MESAGERUL HUNEDOREAN a aflat de la parlamentarii puterii din...

La Băiţa, iarna poate să vină

Nu mai e mult până vine vremea socotelilor, adică finalul anului, când se face bilanţul a ceea ce s-a realizat...

Lumea Justiţiei şi-a deschis porţile

Ceea ce le este interzis cetăţenilor într-o zi normală, le-a fost permis ieri, cu ocazia Zilei Europene a Justiţiei şi,...

Închide