ActualitateFlash

Licitaţie pentru centura Deva-Orăştie

02 Bypass Deva Orastie (3)

Nicolle Ebner

 Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va relua, la 1 septembrie, licitaţia pentru construcţia by-pass-ului Deva-Orăştie, la rang de autostradă. Varianta de ocolire, lungă de 32,8 km, reprezintă un tronson din viitoarea autostradă Piteşti-Sibiu-Deva-Nădlac, parte a Coridorului IV de Transport Paneuropean.

Valoare mai mare şi timp mai scurt de execuţie
Prima licitaţie-de precalificare a firmelor-a fost organizată de CNADNR la sfârşitul anului 2006, însă procedurile de atribuire nu au putut fi finalizate, deoarece consultantul a întârziat revizuirea proiectului tehnic. Apoi, după depăşirea acestei etape, s-a constatat că firmele care au trecut de etapa de precalificare, nu mai îndeplineau condiţiile pentru noul proiect. În 2006, costurile de construcţie erau estimate la 130,9 milioane de euro, iar lucrările urmau să dureze trei ani. Acum, contractul este estimat la 253,37 milioane de euro fără TVA, iar autostrada ar trebui să fie gata în 24 de luni.

Condiţii descurajante pentru firmele mici
Cât despre condiţiile impuse ofertanţilor, acestea sunt draconice, puţine firme având capacitatea tehnică şi financiară cerută în contract. Astfel, pentru a putea participa la licitaţia care va avea loc în data de 1 septembrie, societăţile interesate trebuie să depună o garanţie de 2,5 milioane de euro sau de 10.573.250 de lei, o garanţie de bună execuţie de 10 la sută din valoarea de contract acceptată, şi o garanţie de returnare a avansului. În plus, media cifrei de afaceri globală a ofertantului trebuie să fie mai mare, 126,5 milioane de euro pe ultimii trei ani (2006, 2007, 2008), să demonstreze că dispune sau are acces la lichidităţi, linii de credit sau alte instrumente financiare, în valoare de minimum 63 milioane euro, sau echivalent pentru o perioadă de minimum şase luni, sumă suficientă pentru a acoperi cheltuielile cu construcţia în cadrul contractului.

Deschiderea ofertelor, 1 septembrie, ora 12.00
Din punct de vedere al capacităţii tehnice, firmele interesate trebuie să demonstreze că au finalizat cu succes cel puţin un proiect de construcţie în domeniul infrastructurii de transport rutier, în ultimii cinci ani, în care participarea să fi fost de cel puţin 63,5 milioane euro, fără TVA, sau cel mult trei lucrări, în acelaşi domeniu, în aceeaşi perioadă, în care aportul să fi fost de minimum 126,5 milioane euro, fără TVA. O altă condiţie cerută ofertanţilor este să fi executat lucrări de poduri şi pasaje, în domeniul infrastructurii de transport rutier, tot în ultimii cinci ani, în suprafaţă totală de minimum 9.550 metri pătraţi. Criteriul de atribuire este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnic şi financiar. Ca pondere, propunerea tehnică a ofertanţilor contează 70 la sută, iar cea financiară, 30 la sută. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 1 septembrie 2009, ora 10.00, iar deschiderea ofertelor va avea loc, în aceeaşi zi, la ora 12.00, la sediul CNADNR SA din Bucureşti.

Ziua licitaţiei a rămas bătută în cuie
Conform documentelor publicate pe site-ul CNADNR, compania a refuzat propunerea venită din partea mai multor ofertanţi, de prelungire a termenului de depunere a ofertelor cu 30 şi respectiv, 14 zile. Ofertanţii au reproşat companiei, că din cauza timpului scurt, mai multe societăţi din alte ţări se află în imposibilitatea de a obţine, traduce şi legaliza, în timp util, toată documentaţia necesară participării la licitaţie.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura