Introducere în analiza fundamentalã (I)

16 iunie 2009 | Adauga un comentariu

Ioan Aleman

Pentru creionarea celor mai importante aspecte legate de analiza fundamentală ne vom opri pentru început asupra unui aspect esenţial într-o tranzacţie bursieră, anume preţul.

Vindem sau cumpărăm, în funcţie de preţ
Preţul unui produs reprezintă consensul pieţei, reprezentând valoarea la care o persoană este de acord să cumpere şi altă persoană să vândă. Această valoare cu care sunt de acord ambii participanţi la schimb, depinde de ceea ce se aşteaptă fiecare să se întâmple pe viitor cu preţul respectiv. Dacă aşteptările sunt orientate către o creştere de preţ, atunci va cumpăra. Dacă însă, investitorul crede că preţul va scădea, el va vinde produsul. Aceste corelaţii simple constituie nucleul unei competiţii în previzionarea preţurilor, şi aceasta tocmai datorită faptului că are la bază natura umană care nu poate fi previzionată şi măsurată cu uşurinţă. Primele întrebări care se nasc în momentul în care dorim să tranzacţionăm pe o piaţă, indiferent că este una spot, de titluri financiare sau instrumente derivate, cum sunt contractele futures şi opţiunile, sunt legate firesc de natura acţiunii care trebuie întreprinsă. Prin urmare, un investitor se întreabă adesea: „ar fi bine dacă aş cumpăra astăzi?”; „ar trebui să aştept până mâine?”; „încotro se va mişca preţul în următoarele zile?”. Cunoaşterea răspunsurilor la aceste întrebări ar simplifica mult actul investiţional.

Poţi anticipa preţul?
Din momentul apariţiei primelor burse, o mare parte a investitorilor implicaţi în vârtejul tranzacţiilor cu acţiuni, obligaţiuni, titluri derivate sau pur şi simplu cu mărfuri destinate comerţului, au căutat prin nenumărate metode să găsească o modalitate de a anticipa mişcările preţurilor, o formulă de calcul care să le permită să fie permanent cu un pas înaintea celorlalţi sau pur şi simplu de a elimina incertitudinile legate de fluctuaţiile pieţelor respective. Unii au adaptat modele matematice şi statistice, alţii au cercetat istoricul pieţelor, în speranţa descoperirii unor anumite modele standard de mişcare a preţurilor sau au căutat să identifice mişcările ciclice ale pieţei, ajungându-se până la studiul psihologiei pieţei şi a participanţilor. (va urma)

Publicat in: Afaceri


Scrie un comentariu

Protected by Webpro.ro
Citește articolul precedent:
Directorii incompatibili nu cedeazã

Agenţia Naţională de Integritate (ANI) confirmă cele semnalate de MESAGERUL HUNEDOREAN privind incompatibilitatea în care se găsesc consilierii judeţeni şi...

PRM cere interzicerea teleguvernãrii

Potrivit liderilor PRM, toţi miniştrii au intrat în campanie electorală, alături de preşedintele Băsescu, iar ţara este neguvernată.

Mãsuri de siguranţã pentru hunedoreni

Administraţia locală din municipiul Hunedoara va cheltui 3.484.023,00 de lei din bugetul propriu al municipiului, pentru realizarea unui sistem de...

Închide