Actualitate

Haos, erori, lipsuri şi neconcordanţe în acte

Natalia Bumbac

Primăria municipiului Deva a dat publicităţii rezultatele controlului de la Serviciul Public Administrare Cetate (SPAC). Verificările au fost efectuate de către Corpul de Control al Primarului şi au vizat activitatea serviciului din anul 2017.
Greşeli la contractul de muncă al directorului
În linii mari, echipa de control a descoperit o harababură perfectă în întocmirea documentaţiei de către cei de la SPAC. Au fost depistate greşeli în elaborarea contractelor de muncă sau la modul în care au fost făcute achiziţiile. Inclusiv contractul individual de muncă (CIM) al directorului serviciului, Alin Suciu, a fost elaborat defectuos. „CIM al dlui Suciu Alin Daniel s-a întocmit de catre SPAC Deva, acesta fiind greşit întocmit, întrucât trebuia să fie întocmit de către Biroul resurse umane din cadrul Primăriei, respectiv semnat şi aprobat de către primar. S-au constatat deficienţe la întocmirea actelor adiţionale din dosarele personale, în sensul că acestea nu au continuitate cu privire la modul de numerotare. S-a constatat că unele documente nu au număr de înregistrare şi conţin erori de redactare”, se arată în raport. În plus, s-a constatat că salarizarea unor angajaţi nu este conformă cu postul pe care îl ocupă şi că aceştia nu au vechimea sau studiile prevăzute de lege.
Fără un plan de achiziţii
O altă constatare a Corpului de control este că SPAC nu a avut un plan anual de achiziţii publice (PAAP), o cerinţă obligatorie menită să crească transparenţa în activitatea instituţiei. „S-a constatat că nu există întocmit PAAP, ci doar «Bugetul de Venituri şi Cheltuieli pe anul 2017 al SPAC Deva»”, se precizează în raport.
În ceea ce priveşte achiziţiile directe ale serviciului, au fost constatate mai multe nereguli în respectarea procedurilor legale, dar şi lipsa unor avize şi documente. „La întocmirea documentaţiilor s-a constatat că lipseşte determinarea valorii estimate a achiziţiei directe de produse/servicii/lucrări. La aproape toate cazurile de achiziţii directe de produse/servicii/lucrări, lipsesc caietele de sarcini. S-a constatat că nu există viza de Control Financiar Preventiv Propriu pe contractele de achiziţie publică verificate”, se menţionează în raport. Toate aceste constatări au fost urmate de explicaţii şi îndrumări de manual trecute în raportul de către echipa de control.
Cazare la hoteluri de lux
Echipa de control a mai constatat că în anul 2017, cei de la SPAC au cheltuit peste 34.000 de lei (aprox. 7.000 de euro) pentru diverse deplasări. Ocazii cu care, angajaţii serviciului s-au cazat la hoteluri de lux, deşi legea permite decontarea cheltuielilor doar pentru cazare la hoteluri de 3 stele. „Deşi conform prevederilor legale, personalul din cadrul instituţiilor publice are dreptul la decontul cazării numai la hoteluri de până la 3 stele, au fost decontate cazări la hoteluri de 4 şi 5 stele, invocând ca argument pentru decontare un e-mail din partea hotelului în care se precizează că au beneficiat de servicii de 3 stele. Întrucât un e-mail nu este un document justificativ potrivit normelor legale, considerăm că modalitatea practicată nu este conformă”, se explică în raport.
Harababură şi în casieria serviciului
Un adevărat haos a descoperit echipa de control şi la activitatea de casierie, unde nici calculele nu erau întocmite corect. „Deseori, când se decontează cheltuieli, se întocmesc şi completează dispoziţii de plată cu suma rotunjită în plus ori în minus faţă de suma de pe ordinele de deplasare, bonuri fiscale sau facturi (ex. dispoziţia de plată în suma de 131 lei, iar pe ordinul de deplasare este 130,76 lei)”, a constatat echipa de control. O altă descoperire a fost că angajaţii serviciului aveau ca predilecţie plimbările cu maşina de serviciu. „În majoritatea cazurilor, numărul de kilometri înregistraţi în foile de parcurs ca efectuaţi zilnic în interiorul municipiului Deva este cuprins între 30 km şi 157 km (Menţionăm faptul că suprafaţa municipiului Deva este de aproximativ 34 km pătraţi şi astfel nu se justifică efectuarea a mai mult de 40 – 45 de km local/zilnic/autoturism”, se mai spune în raport.
Precizăm că Serviciul Public Administrare Cetate a fost înfiinţat în 2016, având în atribuţii administrarea şi promovarea Cetăţii Devei şi are în schema de personal 33 de angajaţi.

4 comentarii la „Haos, erori, lipsuri şi neconcordanţe în acte

  • Ce mai control ar merita chiar „corpul de control al primarului” ?!!
    Nu de alta, dar sa mai invete si eie legea.

  • Serviciul Cetate a fost o sinecura pentru betzivul de Alin Suciu . Si bineinteles ca acesta l-a tratat ca atare …

  • Păi SPAC are si director adjunct,care înainte a fost consilier local, după care i s-a dat funcție. La munte,la mare în orice împrejurare stăm la hotel de lux si ducem si familia.Nici nu vreau să mă gândesc cine ține contabilitatea dacă ei au rotunjit suma de pe dispoziția de plată.Poate o să vedem atât la SPAC cât si la Aqualand angajații să îndeplinească funcția și după studii.***ățenie domnilor!!!

  • Raportul Corpului de Control al primarului ii curata oarecum pe Alin Suciu si pe vicele Mos despre care se afirma negru pe alb ca acestia ” nu sunt niste betzivi ordinari ” , asa cum stie toata lumea .
    Practic , cei doi vor putea utiliza acest raport ca un fel de certificat de calitate si sa le dea peste nas celor care mai afirma contrariul ! Asta bineinteles daca primariul Oancea nu o sa le puna celor doi fiola la prima ora .
    In acest caz , raportul nu mai are nicio valoare .

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura