Exproprieri pentru centura Deva-Orăştie

25 iulie 2009 | 1 Comentariu

05 Trafic Orastie  4083

Nicolle Ebner

Peste 11 la sută din terenul ce urmează a fi expropriat pentru construirea variantei de ocolire Deva-Orăştie a fost trecut, prin hotărâre de guvern, în administrarea Ministerului Transporturilor.

Proiect vital pentru fluidizarea circulaţiei
În cele din urmă, guvernanţii au ajuns la concluzia că by-pass-ul Deva – Orăştie este vital pentru fluidizarea circulaţiei în cele două municipii din centrul judeţului Hunedoara, precum şi pentru zona pe care o acoperă. Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, 22 iulie, un set de hotărâri, în scopul de a contribui la dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii de transport şi de alimentare cu apă. Din luna mai şi până acum, s-a reuşit exproprierea suprafeţei de 10.841 metri pătraţi, dintr-un total de 93.000 de metri pătraţi, iar în şedinţa de miercuri, Executivul a decis darea suprafeţei de teren expropriată, în administrarea Ministerului Transporturilor.

Cine construieşte 32 km de autostradă într-un an?
La şedinţa de la începutul lunii mai, Guvernul României a decis exproprierea a peste 93.595 de metri pătraţi de teren, de pe raza localităţilor Turdaş, Şoimuş, Simeria, Hărău şi Orăştie, din judeţul Hunedoara, în vederea construirii by pass-ului Deva – Orăştie, tronson la rang de autostradă, ce face parte din Coridorul IV Paneuropean. Tot atunci, au fost declanşate şi procedurile de expropriere a terenurilor private, situate pe acest amplasament. Fondurile alocate pentru despăgubirea justă a celor 531 de proprietari se ridică la valoarea de 2.000.000 de lei. Lucrările la by-pass-ul proiectat să preia circulaţia infernală de pe DN7, redirecţionând traficul pe autostradă, de la Şoimuş până la limita cu judeţul Alba, trebuiau demarate în vara lui 2007 şi finalizate la 31 decembrie 2010. Tronsonul de autostradă are 32,8 km, iar valoarea iniţială a proiectului de investiţii era de 170 de milioane de euro, din care 75 la sută este asigurată de UE, prin fonduri nerambursabile (bani ce zac în contul CNADNR), restul de 25 la sută, fiind asigurat de guvern, prin Ministerul Transporturilor.

Publicat in: Politica si administratie


Comentarii (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. nicolae spune:

    vorbe ,vorbe ,vorbe la asta santem campioni.

Scrie un comentariu

Protected by Webpro.ro
Citește articolul precedent:
Bulina alba

Vasile Jurca, director coordonator APIA Hunedoara Pentru operativitatea de care a dat dovadă în întocmirea şi trimiterea, la Bucureşti, a...

Bulina neagra

Monica Iacob Ridzi, deputat PDL de Valea Jiului Pentru că, potrivit procurorilor DNA, există indicii că, după izbucnirea scandalului „2...

Gura lumii

  Vorbeşte lumea prin târg că doi dintre foştii administratori ai complexului comercial autointitulat „inima oraşului” şi-au unit forţele şi...

Închide