Din 31 august a.c., putem merge pe autostradă…

13 aprilie 2010 | 2 Comentarii

…de la Mako (Ungaria), până la Lisabona!
În contextul depunerii moţiunii simple referitoare la transporturi, am auzit la Radio România Actualităţi, luni dimineaţă, un anunţ în care se spunea că începând cu data de 31 august anul curent, ungurii vor inaugura tronsonul de autostradă Szeged – Mako, în lungime de 25 de kilometri. Asta înseamnă cu după Nădlac, mai mergem doar 17 kilometri şi urcăm pe autostradă, pe care putem merge practic până la celălalt capăt al continentului. Exact culoarul IV european, despre care la noi s-a vorbit şi se vorbeşte încă…
Nu-mi propun să fac procese de intenţie. Am mai scris despre autostrăzi, despre faptul că la unguri se poate şi la noi nu, chestiunea este oricum mult prea complicată, pentru a încerca să-i găsesc eu soluţii în acest colţ de pagină. Pot doar constata că acei 25 de kilometri de autostradă au fost construiţi în aproximativ doi ani, poate ceva mai puţin. Prin urmare, ungurii ar putea construi cam 100 de kilometri de autostradă în opt ani. În realitate, au construit mai mult, pentru că se va inaugura şi un tronson spre Pecs – de care pot beneficia şi românii ce-şi fac concediile în Croaţia.
Un alt aspect este legat de faptul că autostrăzile maghiare încep de undeva şi duc undeva, aceste undeva-uri fiind extrem de concrete. Cu alte cuvinte, au o strategie, autostrada care ajunge acum la Mako vine dinspre Budapesta, permanent racordată la amenajările precedente. Pentru comparaţie, la noi, autostrada Bechtel începe brusc undeva lângă Turda şi se termină tot brusc, undeva lângă Gilău. La ei, are continuitate.
Dacă la noi s-ar fi construit câte 25 de kilometri de autostradă la fiecare doi ani, începând de prin 1994, am fi avut acum cel puţin 200 de kilometri de autostradă construiţi. Repet, ungurii au făcut mult mai mult, dar hai să zicem că la noi relieful este mai dificil. Atenţie, 200 de kilometri cu tot cu spaţii de servicii. Iar dacă am fi avut înţelepciunea să o legăm de autostrada existentă, la Piteşti, atunci ar fi fost acoperită exact porţiunea Deva – Bucureşti, pe coridorul IV european şi nu aiurea. Nu mai era mult până la graniţă. Ca să ne legăm de Europa, nu de altceva…
Doar că e total neproductiv să judeci în termeni de „ce-ar fi fost dacă…”.

Publicat in: Fara bascalie


Comentarii (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Eu spune:

    Eu citisem pe panoul de pe marginea autostrazii ca termenul limita este noiembrie 2010. Daca termina in august, este o dovada in plus ca acolo se lucreaza.
    Nu-mi amintesc sa se mai vorbeasca la noi de culoare europene…poate pe alte filiere, care nu au legatura cu infrastructura.

  2. popescu spune:

    subscriu amaraciunii dvs! mi-e si lehamite sa ma mai gindesc sa vin acasa, gindindu-ma ca in tara noastra o calatorie poate fi sigura numai in caruta cu roti facute de rotar, adica nu pneuri refolosite care sunt oricum vulnerabile la rindul lor la gropile din carosabil! si totusi pe unde or fi banii nostri platiti din taxe pentru drumuri???????????????????

Scrie un comentariu

Protected by Webpro.ro
Citește articolul precedent:
La Geoagiu, iluminat public cu energie solară

Proiectul Primăriei Geoagiu privind realizarea unui parc energetic cu panouri solare a ajuns în faza de preavizare la Agenţia Judeţeană...

Boala ratărilor şi …alte scuze

CFR Simeria n-a reuşit să marcheze în meciul din deplasare cu Millenium Giarmata, scor 0-1, din cauza deja tradiţionalei lipse...

Noi expertize ADN pentru Serghei Gorbunov

Ieri dimineaţă, la ora 11, basarabeanul Serghei Gorbunov (foto), acuzat că în urmă cu şapte ani l-a tâlhărit pe omul...

Închide