Clienţii din magazinele second-hand s-au rărit

22 iulie 2010 | Adauga un comentariu

Adriana Raluca Mîţ

Magazinele second-hand hunedorene înregistrează şi ele profituri în scădere şi asta, spun proprietarii, din cauza numărului mare de asemenea locaţii, care s-au înmulţit în ultima perioadă, dar şi din cauza măsurilor anti-criză impuse de guvernanţi.

„Mulţi intră şi se uită, puţini cumpără”

După ce a izbucnit criza economică, în afacerea cu magazine second-hand se simţea mirosul banilor. Cei care au avut acest simţ dezvoltat au profitat de ocazie şi astfel, s-a ajuns ca, din 50 în 50 de metri, să te loveşti de câte un magazin cu haine second-hand. Dar în ultima perioadă, patronii acestora se plâng că lucrurile nu mai merg ca la început. Am stat de vorbă şi cu o femeie, care a intrat în comerţul cu haine la mâna a doua de doar o săptămână şi este destul de optimistă în privinţa viitorului magazinului: „Am ales să deschid un magazin second-hand, pentru că am lucrat în domeniu timp de un an şi jumătate şi ştiu cum stau lucrurile. Preţurile sunt modeste, un tricou nou, de calitate, costă între 10 şi 12 lei, iar o pereche de pantaloni 6-8 lei. Sper să fie bine”, spune Monica Henţ. Nu de aceeaşi părere sunt patronii „cu experienţă”, ei afirmă că „oamenii care intră şi se uită sunt mulţi, dar puţini mai cumpără, li se pare scump şi un tricou care costă cinci lei”. Pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, patronii acestor magazine au promoţii şi de trei ori pe săptămână, deseori, când treci prin faţa unui second-hand, se zăresc afişe lipite pe geamuri, pe care scrie mare şi colorat. „Reduceri de 50 la sută!” sau „Astăzi, orice produs la doar 2 lei!”. Ofertele sunt singurele care reuşesc să aducă cât de cât mai multe vânzări, „dar la 2 lei, cât costă un produs, nu se pot aduna prea mulţi bani”, este de părere o vânzătoare care lucrează într-un magazin second-hand din centrul Devei.

Preţurile oscilează între 1 leu şi 20 de lei

Un alt motiv al scăderii numărului clienţilor este şi faptul că oamenii, în această perioadă de declin, pun hainele pe ultimul loc în lista nevoilor, povesteşte şi Gabriela Câmpean, vânzătoare la un magazin second-hand: „a fost ieri o bătrână, care s-a uitat la o bluză ce costa doi lei şi a spus că mai bine îşi cumpără o pâine, pentru că are dulapul plin de haine şi doar dacă găseşte ceva de calitate mai face o excepţie şi îşi achiziţionează ceva de îmbrăcat”. Majoritatea clienţilor care trec pragul acestor magazine sunt persoane trecute de 30 de ani şi bătrâni, iar cam 20 la sută dintre clienţi sunt tineri. Preţurile hainelor şi încălţămintelor variază în funcţie de calitatea produselor şi de costurile impuse de depozitele care distribuie marfa magazinelor, ele oscilând între 1 leu şi 20 de lei.

Publicat in: Comunitate


Scrie un comentariu

Protected by Webpro.ro
Citește articolul precedent:
Bulina albă

Damian Diniş, primarul comunei Băiţa

Bulina neagră

Marian Munteanu, finanţatorul echipei Cetate Deva

Corina Oprişiu, administratorul public al Devei

Fostul viceprimar PDL, Corina Oprişiu, a devenit administrator public al municipiului Deva, după ce, ieri, a câştigat concursul pentru acest...

Închide