Autostrada Deva-Orăştie va fi construită de consorţiul Strabag

3 septembrie 2010 | 5 Comentarii

Nicolle Ebner

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a decis că firma câştigătoare a contractului pentru construirea autostrăzii Deva-Orăştie este consorţiul condus de compania austriacă Strabag. Declaraţia aparţine ministrului Radu Berceanu şi a fost făcută ieri, într-o conferinţă de presă.
Prima licitaţie, în 2006
Lucrările la by-pass-ul proiectat să preia circulaţia infernală de pe DN7, redirecţionând traficul pe autostradă, de la Şoimuş până la limita cu judeţul Alba, trebuiau finalizate la 31 decembrie 2010. Tronsonul de autostradă are 32,8 km, iar pentru realizarea lui, iniţial, era nevoie de 130 de milioane de euro. Prima licitaţie a fost organizată la sfârşitul lui 2006, însă procedurile de atribuire nu s-au finalizat, din cauza unor probleme create de consultantul angajat să realizeze proiectul tehnic. Când s-a depăşit acest neajuns, s-a constatat că firmele care au trecut de etapa de precalificare, nu mai îndeplineau condiţiile pentru noul proiect, deoarece valoarea acestuia a crescut de la 130,9 milioane de euro, la 253,37 milioane de euro fără TVA. Mai apoi, licitaţia programată pentru 1 septembrie 2009 a fost amânată, din lipsă de fonduri, pentru luna octombrie, licitaţie anulată după ce firmele Pa&Co-Costel Căşuneanu şi Spedition UMB-Dorinel Umbrărescu au contestat în justiţie criteriile care condiţionau intrarea la licitaţie, avantajând în special firmele străine.

Luptă acerbă între „regii asfaltului”
În martie 2010, CNADNR a rescos la licitaţie construirea variantei de ocolire Deva-Orăştie-cu profil de autostradă, însă, rezultatul a fost contestat de doi dintre participanţi. Licitaţia a avut loc la mijlocul lunii mai, iar potrivit site-urilor de specialitate, cea mai bună propunere din punct de vedere financiar a fost avansată de concernul spaniol FCC Construction. Pe locurile următoare s-au plasat alţi doi giganţi, compania Strabag şi consorţiul Astaldi–Max Bogl. Numai că, în alegerea ofertei câştigătoare, propunerea financiară a avut o pondere de 50 la sută, egală cu cea tehnică. Dacă procedura de licitaţie ar fi fost validată, semnarea contractului era fixată pe 22 iunie 2010, însă licitaţia a fost contestată. Abia în urmă cu câteva zile, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins contestaţiile depuse în procesul de licitaţie şi a dat verdictul în favoarea grupului de firme condus de compania Strabag din Austria.

Termen de execuţie, patru ani
Valoarea estimativă a contractului este de 253 de milioane de euro, iar oferta consorţiului care a câştigat licitaţia este de 179 milioane de euro. Varianta de ocolire Deva-Orăştie face parte din tronsonul IV al coridorului paneuropean Constanţa-Nădlac, proiectul fiind finanţat din fonduri europene, pe Programul ISPA (75 la sută), iar restul de 25 la sută urmând a fi asigurat de guvern, prin Ministerul Transporturilor. În ceea ce priveşte termenul de finalizare a proiectului, acesta este de patru ani, de la data semnării contractului.

Publicat in: Actualitate, Flash


Comentarii (5)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Vlad Cumetrescu spune:

    In sfarsit o sa scapam de poteci..

  2. eugen spune:

    chiar crezi? eu unul nu.

  3. virgiliu spune:

    in placi de ciment,ca la ei?mai bine isi fac ale lor inainte sa vina aici.in romania toti sint experti……..

  4. madad spune:

    30 de km in 4 ani … oau … orastie – deva , nu are munti si nici nu necesita tuneluri , ci doar 1-2 poduri peste mures, in rest e camp … pt asta e nevoie de 4 ani + ceva intarzieri 1 an … hmmm …

  5. ionel spune:

    Poate o sa iasa ok , hai sa fim optimisti

Scrie un comentariu

Protected by Webpro.ro
Citește articolul precedent:
„Opriti mãcelul politic din Directia Agricolã Hunedoara!“

Am aflat cu stupoare despre modul în care s-au făcut restructurările de personal în cadrul Direcţiei Judeţene pentru Agricultură şi...

Decât în Opozitie, mai bine remaniere

Cei trei parlamentari PDL din judeţul Hunedoara au votat pentru remanierea guvernului. Astfel, potrivit deputatului Viorel Arion, democrat-liberalii au fost...

Îşi caută echipă

Fostul jucător al echipei Jiul Petroşani, Mircea Gheorghe, se pregăteşte de unul singur la Bucureşti, până îşi va găsi o...

Închide