Auditul făcut de Consiliul Judeţean la Spitalul din Deva (III): Haos în contabilitate: facturi înregistrate după ani de zile de la depunere

11 februarie 2018 | 1 Comentariu | Publicat in: Flash, Politica si administratie

Natalia Bumbac

În contabilitatea Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Deva s-a descoperit un adevărat haos. Mai multe facturi emise au fost înregistrate în contabilitatea unităţii cu întârzieri de ani de zile. Programul informatic achiziţionat pentru a-i ajuta pe angajaţii spitalului să-şi îndeplinească atribuţiile nu era folosit adecvat.
Acestea sunt noile date din raportul de audit excepţional efectuat la spitalul devean pentru activitatea ultimilor şapte ani de Consiliul Judeţean (CJ) Hunedoara, în administrarea căruia se află unitatea. În ediţiile trecute ale ziarului am prezentat o serie de constatări ale auditorilor privind modul în care se făceau achiziţiile de medicamente şi reactivi, dar şi despre relaţiile contractuale dintre spital şi diverse firme.

„Stocuri denaturate”
Aşa cum am arătat mai sus, echipa de auditori de la CJ Hunedoara a constatat mai multe abateri la înregistrarea facturilor în contabilitatea spitalului din perioada 2009-2017. „Astfel, s-a constatat existenţa unor facturi înregistrate în evidenţa tehnico-operativă în moment diferit de cel în care s-a prestat serviciul sau s-a achiziţionat produsul, iar în contabilitate nu s-au înregistrat în mod cronologic. De asemenea, recepţia produselor achiziţionate (reactivi, materiale sanitare) s-a făcut la o dată diferită de cea a intrării produselor în magazia unităţii, denaturându-se în acest fel realitatea stocurilor şi implicit datoriilor unităţii. Spre exemplu: în anul 2017 au fost înregistrate în contabilitate facturi emise în anul 2014 şi 2016. În această situaţie s-au aflat facturi emise de SC T&T Eurogrup SRL în 2016, în valoare totală de 371.189 de lei şi care au fost înregistrate în scriptele SJU Deva în februarie 2017. Conform datelor din raport, alte zeci de facturi au avut acelaşi parcurs, începând cu anul 2009.
Auditorii consideră că principala cauză a acestor abateri a fost „nepreocuparea personalului cu atribuţii în domeniu, corelată cu necunoaşterea reglementărilor legale în domeniul financiar-contabil sau interpretarea eronată a acestora. Chiar dacă, la nivelul instituţiei au fost cumpărate şi implementate programe informatice pentru evidenţa financiar contabilă, s-a constatat că acestea nu au fost folosite corespunzător, tot ca urmare a lipsei de interes a angajaţilor”.
La final, echipa de auditori a făcut conducerii SJU Deva o serie de recomandări pe care va trebui să le îndeplinească până la finele anului 2018.

Loading...

Comentarii (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Marin spune:

    Cereți si raportul de la Sanatoriul Geoagiu, sau nu prezintă interes! Neregulile sunt multe, în primul rând numirea managerului care de mai bine de un an ia decizii după ureche.

Scrie un comentariu

Protected by Webpro.ro
Citește articolul precedent:
Reţelele de apă şi canalizare din judeţ, reabilitate de Apa Prod

Operatorul judeţean de apă, Apa Prod, are proiecte de zeci de milioane de euro, care vor fi puse în practică...

Se lucrează din greu la autostradă

Iarna uşoară îi ajută pe cei care construiesc Lotul 4 al autostrăzii Deva-Lugoj şi nu numai. Potrivit celor de la...

Dosarul traficanţilor de droguri bate pasul pe loc

Trei tineri din Valea Jiului sunt judecaţi pentru trafic de droguri într-un dosar instrumentat de DIICOT Hunedoara. Indivizii şi-au făcut...

Închide